Senaste nytt

Uppgradera Turkish Airlines med EuroBonus-poäng?

jtq

Medlem
Försöker uppgradera en Turkish ekonomibiljett (B) till business med eurobonuspoäng men får meddelande om att inga platser finns tillgängliga.

Åker om en månad, är det helt kört eller kan det komma upp lediga platser framöver? Någon som har erfarenhet?
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Försöker uppgradera en Turkish ekonomibiljett (B) till business med eurobonuspoäng men får meddelande om att inga platser finns tillgängliga.

Åker om en månad, är det helt kört eller kan det komma upp lediga platser framöver? Någon som har erfarenhet?
Finns det bonusplatser lediga på den avgången? Det är sådana man "köper" med en uppgradering. Du kan kolla på united.com, sök poängresor, enkel resa, leta efter om det finns klass "I" som är business award på din avgång. Om det finns så bör det gå, men du ser ju bara vad unitedmileskunder kan köpa, inte vad eurobonuspoäng kan köpa, men oftast stämmer de bra överrens.
 

jtq

Medlem
Tack för tipset, visste inte att det är awardbiljetter man uppgraderar till men makes sense :)

Åker Istanbul - Jakarta den 16 december, den 14 och 18 finns det platser, ska ta mig en allvarlig funderare på att ändra datum.
 

jtq

Medlem
Det här blev pannkaka, ändrade min bokning till en dag med lediga awardplatser men nu får jag felmeddelande när jag försöker uppgradera visa SAS hemsida.

"Bokningen kan inte hittas. Ange biljettnummer, bonusnummer och/eller bokningsreferens. (-140)"



EDIT: Jag som skrivit fel avreseland i uppgraderingsformuläret så nu hittade systemet min bokning men nu finns det inga platser tillgängliga fast Uniteds hemsida visar 2 tillgängliga platser så teorin om att det är samma platser verar inte hålla.
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Det här blev pannkaka, ändrade min bokning till en dag med lediga awardplatser men nu får jag felmeddelande när jag försöker uppgradera visa SAS hemsida.

"Bokningen kan inte hittas. Ange biljettnummer, bonusnummer och/eller bokningsreferens. (-140)"



EDIT: Jag som skrivit fel avreseland i uppgraderingsformuläret så nu hittade systemet min bokning men nu finns det inga platser tillgängliga fast Uniteds hemsida visar 2 tillgängliga platser så teorin om att det är samma platser verar inte hålla.

Kan det vara Turkish krångel med "married segments" som spökar? Eller reser du Istanbul-Jakarta utan anslutning?
 
  • Gilla
Reactions: jtq

jtq

Medlem
Kan det vara Turkish krångel med "married segments" som spökar? Eller reser du Istanbul-Jakarta utan anslutning?

Så kanske det är, åker Stockholm - Istanbul - Jakarta med Turkish och sen "operated by Garuda" till Denpasar men allt är på en biljett. Är bara intresserad av att uppgradera sträckan Istanbul - Jakarta. Är det nåt SAS kan hjälpa till med över telefon?
 

igelkotten

Medlem
Nu minns jag inte riktigt, men bör inte ursprungliga biljetten vara bokad i särskild klass (Y tror jag) för att kunna uppgraderas med poäng från annat program?
 
  • Gilla
Reactions: jtq
Toppen