Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (senast 30/3) och få 30 000 EB-poäng

Jim_

Medlem
Hej alla experter! Jag har tänkt byta från MC till Amex, och undrar om jag då ska ansöka om ett classic (utan bonuspoäng) och sedan uppgradera till premium direkt - vilket borde ge mig 20 000 poäng. Eller ska jag slippa krånglet och ansöka via värvningslänk i detta forum och få 12 000 poäng direkt för premium?
Jag hade nog tagit värvningslänk till Classic och uppnå spenden på 10 000 så fort det gå och sedan få en bekräftelse från kundtjänst om de 6000 poäng för classic. Sedan uppgradera till premium, innan kampanjen gick ut förstås, för de 20000 poäng.
 

MrRob

Medlem
Hej alla experter! Jag har tänkt byta från MC till Amex, och undrar om jag då ska ansöka om ett classic (utan bonuspoäng) och sedan uppgradera till premium direkt - vilket borde ge mig 20 000 poäng. Eller ska jag slippa krånglet och ansöka via värvningslänk i detta forum och få 12 000 poäng direkt för premium?

Nu vet jag ingenting om din situation men jag hade nog övervägt att komplettera med ett Amex och inte byta ut MC. Amex tas på väldigt många ställen men långt ifrån alla varför ett MC att samla poäng med vid behov kan vara bra att ha. Men det är något du måste ta ställning till själv.
 

Sarasresa

Medlem
@MrRob - jag tänkte slippa böket med att ha flera... jag vet dock att det kan vara svårt med amex på vissa ställen, men kan man inte komma runt det genom att använda curve? Ni som har amex - vilka är de ställen som irriterar er att ni inte kan använda kortet på?
 

eddo

Medlem
@MrRob - jag tänkte slippa böket med att ha flera... jag vet dock att det kan vara svårt med amex på vissa ställen, men kan man inte komma runt det genom att använda curve? Ni som har amex - vilka är de ställen som irriterar er att ni inte kan använda kortet på?
Amex via curve fungerar tyvärr inte. Inte heller revolut.

Hur stort problem det är att alla inte tar Amex beror såklart på var just du vill handla men jag uppskattar att >95% av mina köp görs med amex. I princip alla större kedjor accepterar Amex med några undantag. Oftast är det mindre butiker/kiosker som inte gör det. För mer info finns en tråd här på forumet om butiker som inte tar Amex.
 

palmen

Moderator
@MrRob - jag tänkte slippa böket med att ha flera... jag vet dock att det kan vara svårt med amex på vissa ställen, men kan man inte komma runt det genom att använda curve? Ni som har amex - vilka är de ställen som irriterar er att ni inte kan använda kortet på?
Om du bor i Sverige "måste" du ha ett annat kort än Amex, ska du äta lunch ute är det tex inte helt ovanligt att de bara accepterar visa/mc. Man kan ju dock sytra sitt köpbeteende rätt bra och om man bor i en storstad så kan man lätt nå 90-95% av köpen på Amex, men ibland behöver man ändå nyttja ett annat kort. Du skulle ju kunna ha ett vanligt kort kopplat till din bank, men det känns dumt att gå miste om poäng som du ändå kan få på vissa andra "gratiskort"
 

Sarasresa

Medlem
Hmm, vänta nu ett tag. För det första skrev jag ju detta inlägg på fel ställe... men det du skriver @jim, man får väl inte längre 6000 p när man söker för classic, så det är ju kört.
 

Jim_

Medlem
Hmm, vänta nu ett tag. För det första skrev jag ju detta inlägg på fel ställe... men det du skriver @jim, man får väl inte längre 6000 p när man söker för classic, så det är ju kört.
Värvning funkar precis som vanligt. D.v.s. 6000 för classic, 12000 för premium och 18000 för elite. Dock behöver du har koll så att du både hinner få kortet, uppnå spenden och sedan uppgradera innan kampanjen går ut.
 

MLG55

Medlem
Hade också fått mina poäng idag för min uppgradering från classic till premium :)
Screenshot_20210714-211035_Chrome.jpg
 
Toppen