Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (senast 30/3) och få 30 000 EB-poäng

Canadien

Medlem
Jag har fått en post om 15k "Välkommen till American Express" i mitten av Mars, nån vecka efter jag signade upp på denna uppgradering. Men inte nått spenderingen ännu. Lite underligt är det iallafall, tidigare liknande kampanjer med spendkrav har man fått allt på ett bräde vid uppnådd spend. Kan ju blivit nåt fel men då brukar Amex kundtjänst leverera bra och fixa till det snabbt.
 

Apisto

Medlem
Jag väntar också på 60k poäng från dessa kampanjer. Tänkte att det skulle dröja innan de trillar in så har inte oroat mig ännu. Värvningspoäng under tiden har jag däremot fått direkt.
 

eddo

Medlem
Även jag har nu nått spendkravet men ser inte heller att några poäng är påväg ännu. Räknar med att få vänta till augusti som det stod, kommer de tidigare så är det ju en trevlig bonus. :)
 

Adrien

Medlem
Har fått jaga poäng i 5 månader för tidigare kampanj (den med 30K + 15K för Premium i October 2020). Den som värvade mig fick direkt 15K. Jag fick direkt 15K men resterande 15K tog det mycket tid att få, de är just nu på väg (efter 10+ samtal och chat med Amex..) Det känns att de behåller poäng så man inte säger upp kortet så fort man nått spend och fått poäng. För min del tar det längre tid av max väntetid det var skrivit (tror det var 4 månader). Vore intressant om flera har upplevt likadant för den kampanj och nyare kampanjer som den tråden handlar om
 

Jim_

Medlem
Har fått jaga poäng i 5 månader för tidigare kampanj (den med 30K + 15K för Premium i October 2020). Den som värvade mig fick direkt 15K. Jag fick direkt 15K men resterande 15K tog det mycket tid att få, de är just nu på väg (efter 10+ samtal och chat med Amex..) Det känns att de behåller poäng så man inte säger upp kortet så fort man nått spend och fått poäng. För min del tar det längre tid av max väntetid det var skrivit (tror det var 4 månader). Vore intressant om flera har upplevt likadant för den kampanj och nyare kampanjer som den tråden handlar om
Samma sak hände min dotter som jag värvade och hon har nu fått resterade 15k som kommer SAS Eurobonus efter månadsskiftet.
Har du uppgraderat från Premium till Elite innan du fått bekräftelse om de resterande 15k?
 

Adrien

Medlem
Samma sak hände min dotter som jag värvade och hon har nu fått resterade 15k som kommer SAS Eurobonus efter månadsskiftet.
Har du uppgraderat från Premium till Elite innan du fått bekräftelse om de resterande 15k?

.Nej det gjorde jag inte, vågade inte upgradera mitt Premium till Elite innan jag fått resterande 15k från oktober kampanj
 
Någon som fått sina poäng efter uppnådd spend?
Eller de kanske tvingar en att ha kvar kortet till augusti då poängen senast ska betalas ut.
Det är ju inte så att dom ”tvingar” dig att ha kortet kvar, du gjorde själv ett val när du signade upp dig på denna kampanj.
Tror dom har börjat tröttna på folk som skaffar ett kort och säger upp det samma dag som poängen ramlar in på kontot.
Det är inte gratis för dom heller att ha dessa kampanjer titt som tätt. Livet är ett givande och tagande - åt båda håll.
 
Toppen