Senaste nytt

Uppgradera Economy class -> Business class på Eva Air, hur tolka felkoder?

majer

Medlem
Hej alla gurus!

Jag har en resa med Eva Air TPE-LAX som jag vill uppgradera med poäng från economy till Business.
Jag har försökt online med både Lifemiles och Eurobonus. När jag klickar på "bekräfta" får jag svaret "Tillfälligt fel, försök gärna igen". Resultatet är detsamma varje gång.
Vad rekommenderar ni erfarna på forumet? Ringa (SAS/Lifemiles)?

Tack på förhand!
 

jumbooze

Medlem
Dum fråga men har du "rätt" klass på din eco-biljett?
Kolla även med ANA eller United för att se om det verkar finnas C-award ledig vilket ökar chanserna
 

majer

Medlem
Tack för snabba svar.
Jag pratade med en kille på SAS Eurobonus. Först ville han ha mitt lösenord (!) så kunde de testa att göra det genom hemsidan, jag avböjde. Sedan knappade han lite och sa att uppgraderingen skulle ha gått igenom och att jag skulle kunna se att mitt poängsaldo minskat. Jag ser dessvärre inga spår av detta.
Han kunde även upplysa om att det fanns uppgraderingsplatser tillgängliga.

Jag har bokningsklass Y, vilket är "rätt" klass för uppgradering.

Har försökt ett par gånger till nu med både Eurobonus och Lifemiles, samma resultat.
Fler tips eller bör jag vänta tills imorgon och se om uppgraderingen faktiskt har gått igenom?
 

agehall

Medlem
Tja, Y-klass TPE-LAX var förvånansvärt billiga. Går att få en IATA Y för 6kkr + skatter och avgifter.

Men det är alltid lite skumt när folk köpt betydligt dyrare biljetter än vad som finns att tillgå.
 

majer

Medlem
BookingReference.jpg
Är inte detta bokningklass Y så berätta gärna om jag har fel.
Jag frågade även explicit resebyrån vilken bokningsklass det var. Svaret jag fick var väl något i stil med "varför är det viktigt?"

On-topic:
Det finns enligt SAS lediga uppgraderingsplatser, jag har tillräckligt med poäng för att boka en sådan, men bokningen går inte igenom och SAS verkade inte kunna hjälpa mig.
Är det någon som har några fler förslag? Jag bävar för att sitta 12 timmar i Economy (företagspolicys är svåra att ändra på i positiv riktning).
 
Toppen