Upgrade - British Airways?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startet af trekker, 5 Februar 2017.

1. trekker

trekker Medlem

Då måste jag ju veta att erbjudandet finns, annars blir det ju ringa varje dag vilket blir ganska jobbigt. Jag har testat att ringa ett par ggr förut men fått dåliga priser.

2. henke12

henke12 Medlem

By:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Har vi några färska mätpunkter om man fortfarande får erbjudanden om att uppgradera ekonomi -> business på en europaflygning?
    LHR-ARN enkelresa i detta fall

Spelar det nån roll om man bokar "economy classic" eller "economy basic"?

3. GOTBound

GOTBound Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, de erbjuder detta, jag har bokat 6st (3st GOT-LHR och 3st GOT-LHR) i februari och mars. Erbjudandet dyker upp 48h efter bokningen.
    Jag har bokat economy basic biljetter som jag uppgraderat för 599 kr per leg.

EK

4. trekker

trekker Medlem

Erbjudantet dyker inte alltid upp efter 48 timmar även om det oftast gör det. Om det inte kommer så brukar jag logga in och kolla en gång om dagen (minst) tills det slutligen kommer ett erbjudande. De senaste åren tror jag att jag kunnat uppgradera ca 99 av 100 flyg. Priserna för uppgradering har dessutom gått ner en del, det brukade kosta £59 att uppgradera på sträckan MAN-LHR men numera kostar det £49. Har man mot förmodan inte fått uppgradera innan (t ex om man har connection) så har de ibland uppgraderingserbjudande på flygplatsen till ett lite högre pris än priset online.

henke12, 011430121 og GOTBound synes godt om dette.
  5. GOTBound

GOTBound Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Sant, det dyker inte upp automatiskt, men om det dyker upp så är det först efter 48h (eller ev. senare om det inte dyker upp efter 48h). Dock som @trekker skriver det är hög frekvens på när de dyker upp.

EK

henke12 synes godt om dette.
  6. henke12

henke12 Medlem

By:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag testar och återkommer!

7. henke12

henke12 Medlem

By:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte denna va? Längst ner till höger i "manage my booking"?
    157GBP LHR-ARN Skärmavbild 2020-03-11 kl. 23.44.43.png

8. trekker

trekker Medlem

Nej, det kommer stå ett pris redan på uppgraderingsknappen, både högst upp i bokningen men också vid "Upgrade now".

9. Lasse Kongo

Lasse Kongo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på att boka GOT-LON-GOT med British Airways i oktober. Nån som vet hur det fungerar med uppgraderings erbjudande idag?

10. Min erfarenhet är att priserna skiljer så lite om man vill lägga till UPGR att boka Club direkt. Summan blir ofta, inte alltid, den samma.

Lasse Kongo synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!