Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

bnr

Medlem
Tänkte testa Polaris loungen idag inför mitt ORD-CUN flyg. Blev dock nekad pga att destinationen var Mexiko! Den infon hade jag missat i både forum och online på United info page, kanske var uppenbar men inte för lilla mig.

Det är alltså inte alla international destinations som ger access till loungen, endast vad United klassar som long-haul.

Blir att testa polaris på EWR på vägen hem istället...
Står väl en rätt stor roll-up utanför ingången till loungen som tydliggör vilka destinationer som ger access?
Läste inte den i detalj men minns att jag såg en sån i förrgår.
 

Tonton

Medlem
"United Polaris is available on trans-Pacific or trans-Atlantic flights, and on flights from the U.S. to these South American destinations: Buenos Aires, Lima, Rio de Janeiro, São Paulo and Santiago. All other international routes are United Business® and include use of the United Club: Guam, Canada, Mexico, Caribbean, Central America, Colombia and Ecuador"

källa: https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/airport/united-club-and-lounges/access.html
 

Stenis32

Medlem
Sitter i polaris loungen i Chicago nu och den är fin. Den största uppgraderingen är toaletterna som är separata och håller europeisk standard jämfört de typiskt amerikanska båsen i United Club.

Ja det slog mig också när jag var där, enskilda toaletter vilket får ses som en raritet i staterna. Annars känns det som att man bland husritarna haft en tävling om vem som kan göra toalettbåsen så oprivata det bara går.
 

bnr

Medlem
Står väl en rätt stor roll-up utanför ingången till loungen som tydliggör vilka destinationer som ger access?
Läste inte den i detalj men minns att jag såg en sån i förrgår.
Citerar mig själv - denna roll-up jag syftar på.
20190502_233006.jpg

Källa: United Airlines Polaris Lounge, Chicago, IL (ORD) – Lounge Review – Salsaworldtraveler'sblog
 

JohnR

Medlem
Fick veta av personalen att det nu även går en buss från B1 till terminal 5. Testade den idag, och sparar lite tid och kraft än att ta sig till G17.

Bussen stannade i andra änden av T5 vid gate M1, så för Sas resenärer är det något längre at att gå när man kommer fram till T5
 
Last edited:

Myllys35

Medlem
Tänkte försöka ta mig till denna lounge nu på min hemresa från Chicago i SAS C. Måste dock bli av med bagaget först - är det någon här som vet om man kan lämna det till något annat star alliance-bolag på terminal 5 isf?

Jag antar att SAS inte har någon personal på plats förrän 2-3 timmar innan och jag kommer vara på flygplatsen långt innan dess. Vore surt att fastna landside och tvingas vänta på att SAS-disken öppnar.
 

Senator

Moderator
Tänkte försöka ta mig till denna lounge nu på min hemresa från Chicago i SAS C. Måste dock bli av med bagaget först - är det någon här som vet om man kan lämna det till något annat star alliance-bolag på terminal 5 isf?

Jag antar att SAS inte har någon personal på plats förrän 2-3 timmar innan och jag kommer vara på flygplatsen långt innan dess. Vore surt att fastna landside och tvingas vänta på att SAS-disken öppnar.

Nej. Du måste checka in med SAS, ta transport tillbaka till T1 (som fortfarande verkar vara buss). Sen kan du gå till Polaris.

Med tanke på 3t innan avgång borde du lätt hinna med 60-75min i Polaris om du hänger på låset hos SAS. Du borde vara i Polaris mindre än 30min innan avresa. Jag skulle lämna ca 70min innan avgång med SAS. Det ger dig bra med tid.
 

Canadien

Medlem
Finns inga landside luggage storage vad jag vet på någon flygplats i US så du får hänga på låset när SAS öppnar. På vissa flygplatser i US öppnar de redan 4h före avgång, men Chicago _tror_ jag är ca 3h.
 
Toppen