Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

AABack2ARN

Medlem
Så vitt jag vet går bussen enbart till Terminal 5

Anledningen skall vara att "ingen" (eller i alla fall väldigt få) ankommer airside till T5 och syftet är nog inte att skyffla passagerare till loungerna i de andra terminalerna utan att säkerställa att anslutande passagerare från inrikesflygen får en bättre anslutning till de internationella flyg som utgår från T5 ;)
 

Canadien

Medlem
Bussen går väl Terminal 1 till 5 och inte andra vägen?

Flyger hem från Chicago med SAS i C senare i april och fast jag bara har handbagage så måste jag förbi T5 först för att checka in där och sen åka T5 -> T1 -> T5?

Tveksamt om det är värt det då även tågen mellan terminalerna är tagna ut trafik för tillfället

Nej du bör komma in i T1 med ditt onlineincheckade boardingpass. Fixa på dator och skriv ut om det ej går i mobilen.
 

Capa

Medlem
I Polaris-loungen sa dem att G17 är närmast för att ta bussen, och sista bussen gick 20:00, inte 20:30. Iallafall idag. Det är en rätt lång promenad från polaris, ca 15min.

Extra nyttig nu när tåget inte går pga ombyggnation.

Mer info här: Transportation Between Terminals (ATS & TTB) | Chicago O’Hare International Airport (ORD)

Ja, åtminstone enligt kartan verkar "G-tarmen" ligga närmare Polarisloungen än "K-tarmen" (bägge på T3). Om man inte lyckas checka in bagage hela vägen så måste man dock ut och claima sitt bagage och checka in det igen och då är såklart inte airside bus ett alternativ.
 

Senator

Moderator
Jag åker hem från USA med Lufthansa F om några veckor från ORD. Lufthansa använder Terminal 1 för avgång (men Terminal 5 som ankomst som alla andra). Tidigare fanns det en liten hörna i United Club för LH F/HON. Skall bli intressant vilket upplägg som finns nu med Polaris och om Lufthansa har någon deal med United.

Normalt undviker jag ORD om jag kan eftersom den ökände Irländaren Mr. Murphy och jag har träffats där för ofta, men eftersom Swiss flyger sin B77W till ORD, samt att Lufthansa har en avgång 22.45 som gör att vi kan lämna AUS 17.45 blev det denna rutt.
 
Jag sitter i Polaris loungen nu. Trevlig, men ganska full. Jag ska vidare med Lufthansa i First om drygt 6 timmar.
Är jag välkommen i Swiss förstaklass lounge i 5an och är den loungen bättre än Polaris?
Kan jag ta mig tillbaks till T1 där Lufthansa går från via airside?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Jag sitter i Polaris loungen nu. Trevlig, men ganska full. Jag ska vidare med Lufthansa i First om drygt 6 timmar.
Är jag välkommen i Swiss förstaklass lounge i 5an och är den loungen bättre än Polaris?
Kan jag ta mig tillbaks till T1 där Lufthansa går från via airside?

Du kommer tyvärr inte ut från T5. Loungen är inte värt ett extrabesök från T1
 
Toppen