United Polaris Lounge på Chicago Ohare

Diskussion i 'Lounger' startet af hg1980, 7 Februar 2017.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tog den bussen i Torsdags, man fick gå och anmäla sig vid en disk till höger om gate K20, visa pass och boardingkort och sedan fick jag vänta i ca 15 min tills jag och 8-10 andra lotsades ned för en trappa ut ut till bussen. Vid T5 stannade bussen rätt långt bort, tror det var kring gate M15 (jag skulle till M3...).

Janne V, M.T og jumbooze synes godt om dette.
  2. ELOS

ELOS Medlem

Ger ankomst i SAS C och visare med United F till LA access till denna lounge?

3. Tyvärr inte. Bara andra vägen. Inkommande inrikes F med utresa i C

4. JohnR

JohnR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Än en gång vill jag tacka Bc som gjort resandet lite roligare; Den här gången genom möjligheten att få testa Polaris loungen.

Hann med att testa skumpa, tonfisk och rib eyen.

PS. Tog för mig exakt 15min att gå till K20 i Terminal 3 , för vidare transport till T5

Attached Files:

Gus, Diamond-in-the-ruff, squeezen og 6 andre synes godt om dette.
  5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Har jag uppfattat detta korrekt? Det finns två sätt att ta sig från United Polaris Lounge, som ligger i Terminal 1, till Terminal 5, där SAS flyger ifrån:
    1. Om man ska åka senast 20:30 kan man ta American Airlines-direktbussen (aka magiska bussen) som tar ca 30 minuter. Man ska anmäla sig vid en disk vid gate K20 i Terminal 1 och sedan ta bussen ifrån Pier 3, gate 18.
    2. Om man vill åka efter 20:30 får man först gå till Terminal 3 gate K20, vilket tar ca 15 minuter, och sedan åka med något slags fordon till Terminal 5.

6. Vad som skiljer sig från Newark och O’Hare om jag har uppfattat rätt är att du inte släpps in på Terminal 1 om du inte är i transit. Med andra ord: börjar resan från O’Hare kommer du inte kunna besöka Polaris Loungen.

7. Snabbagp

Snabbagp Ny medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag landar med UA1667 CUN-ORD Terminal 5 och reser med SK944 (Business) Terminal 5 och har ca 2h 45 minuter på ORD.
    Hinner man ta sig till Polaris loungen då eller får man nöja sig med plastmuggar i SAS-Loungen? :D

Gus synes godt om dette.
  8. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker SAS C i mars, ORD-ARN, jag kommer alltså inte kunna besöka denna fina lounge? Hade sett fram emot det...

9. Hubert

Hubert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer detta fortfarande? visst har det kommit rapporter om att man kan komma in i loungen även med en SAS-biljett i C som startar från O’Hare? Hittar det inte direkt på BC men läste en annan review som verkar öppna för det. Frågar mest för att jag och frun åker Stockholm-Chicago tor i maj :).

Gus og Remington Steele synes godt om dette.
  10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Boka en billig biljett som tar dig in på T1 och vaska den? Eller boka en dyr avbokningsbar och boka av den, vet dock inte hur reglerna är för avbokning ifall man passerat in airside.

MrDollar og Sir Lemon synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!