United Polaris lounge i Los Angeles

Diskussion i 'Lounger' startet af palmen, 11 Januar 2019.

1. Brogren

Brogren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Provade aldrig Dining. Men buffén var riktigt bra. Men jag måste nog säga att jag gillar Star Alliance Gold loungen mer. Mer avslappnad miljö.

PRJml2ENIpiC1e3L synes godt om dette.
  2. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag glömde kolla upp det här idag innan jag kom till flygplatsen och gick därför igenom security i internationella terminalen.
    När jag kom till loungen och personalen i receptionen sa att jag behövde räkna med minst 30 min till internationella terminalen svara jag lite skämtsamt att såhär ser man ut om man gör det på under 20 min.
    Frågade om jag istället kunde gått genom security i terminal 7 istället och det sa hon Ja till utan att tveka på. Absolut något jag tänker prova nästa gång, som jag hoppas de blir :p

Har någon annan testat gå genom secutiry i T7 med en resa som ”startar” från internationella terminalen för att gå direkt till polaris och kan bekräfta att det är möjligt ?

3. Brogren

Brogren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser inte varför man inte skulle kunna det om du inte har bagage att checka in. Googlade runt lite och tidigare verkade det vara så att du behövde passera security från terminalen där ditt flyg avgår. Detta har dock ändrats sedan några år tillbaka.

PRJml2ENIpiC1e3L synes godt om dette.
  4. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Behöver man inte ett fysiskt boardingkort också? I så fall måste man väl bort till TBIT i vilket fall?

5. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man inte få ut det i en United self-service kiosk för en SAS flygning ?
    Då jag åkt ”hem” med ett inrikes United flight så har jag använt en sån kiosk utan problem, men de kanske är just för jag har United som första flyg?

6. Bara om första segment är med United. Men om resan börjar på LAX så behöver du ett SAS boardingkort.

Jag har klivit in via andra terminaler på LAX utan problem, särskilt de som hänger ihop från TBIT upp till T8. Ett krav om fysiskt boardingkort har jag aldrig fått

Johan Gott, Brogren og PRJml2ENIpiC1e3L synes godt om dette.
  7. Brogren

Brogren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög från LAX med Lufthansa i november gick det bra med mobilt boardingkort på hemresan, så något krav på fysiskt boardingkort verkar inte finnas kvar iaf. Oavsett om det är utskrivet på flygplatsen eller hemma.

Sidst redigeret: 4 Marts 2019
    Johan Gott synes godt om dette.
  8. mha321

mha321 Medlem

Inga som helst problem att kliva in genom security på T7 idag heller med ett mobilt boardingkort i SAS-appen för SK940 hem till Sverige. Inte ens en kommentar om att jag var på väg in på "fel" terminal.

Johan Gott, palmen, jumbooze og 2 andre synes godt om dette.
  9. Capa

Capa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man har bagage att checka in och startar sin resa på LAX med SAS, måste man då checka in i TBIT (alltså gå direkt till T7 är inte möjligt)?

10. Precis om resan börjar på LAX. Är du i transit från annat håll är väskorna redan incheckat

Capa synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!