Senaste nytt

United lanserar Newark (EWR) - Bergen (BGO) våren 2022

palmen

Moderator
Det var skrivit med lite ironi och som ett skämt, men det gick visst inte hem. Det hade fallit bort en smiley i min text. Du om någon borde veta att jag inte är någon nybörjare på denna typ av resor. Jag är medveten om att kostnaden i poäng är enligt vad du anger, därför skulle jag aldrig ta denna resväg som @Homer försöker ”lura” på mej:rolleyes: Jag ser fortfarande fram emot att åka med SAS A321LR i en riktig business klass till LPA för ca 8 000kr. (Detta är inget skämt utan ett önsketänkande)
Ironi är tyvärr svårt att läsa i text, oavsett hur insatt man är i saker så tänker man fel ibland, det händer oss alla. Har ju själv försökt nyttja en sådan regel för att flyga till Sälen som inrikes, enda sättet att flyga dit var ju via London, men fick inte igenom den även om det var värt ett försök.

Jag ser möljigheter här att kombinera två bra saker, flyg till New York och tillbaka till Teneriffa så får man två semestrar i en, sen löser man en enkelbiljett hem med valfritt bolag. Blir 65k poäng för en person och en voucher samt kostnad för en enkelbiljett, det är ju ändå ett bra pris kan jag tycka.

Nu när USA öppnra igen får vi hoppas att de kommer igång med Boston också till våren om inte annat så att vi kan få testa A321LR på en 7h flight. Tyvärr lär det ju inte hända till LPA även om många önskar det.
 
Toppen