Tyvärr verkar det som United kommer sitta på B757-200/-ER/-300 ett tag till:
The US Airline Fleet That Made It Out Intact: United Airlines - Simple Flying
En B767-300ER med High Density Polaris hade varit trevligt:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/767-300er.html#v3
men det finns väl ingen marknad för detta från ARN. Jag har alltid gillat rutten, men senaste jag tog den i juni 2018 så var den grymma Continental lunchen ersatt av en bedrövlig frukost. Vi har en följetång om UA69
Vad händer med United flight UA69 Arlanda - Newark/New York idag? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Vi får hoppas på att det ändå blir 787 med nya Polarissäten
High density Polaris vore allt något. Men det är nog tyvärr lika troligt som följetongen om widebody med riktig business class till Kanarieöarna..
Särskilt med tanke på sommarlinje så är väl risken snarare att de siktar mot det plan som har minst business och högst täthet i economy. Det är väl ganska sannolikt att de kliver in i det hålet som lämnats av Norwegian....
Men - trevligt att se lite konkurrens tillbaka på den linjen!
En 757-200 är ju perfekt dimensionerad för en sådan sommarlinje.
Högst troligt att det blir A321 sen jaPrecis medan vi väntar på 2024:
United Airlines Sets a Course for the Future With Order of 50 Airbus A321XLR Aircraft - United Hub
Visa bifogad bild 118786
Det är väl 757-200 som de flög med på ARN förut.
Det var väl nästan dagliga avgångar under sommaren förut, var det lätt att hitta eurobonus biljetter i C på UA till/från EWR ?