Turkish Airlines nya businessclass

Diskussion i 'Star Alliance' startet af Voyageur, 3 December 2018.

1. Christiansson

Christiansson Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du kan välja mellan layover i Istanbul och/eller Panama eller skippa layover vet jag absolut vad min bättre hälft (och jag) skulle välja alla dagar. Vi åkte till Cancun över Toronto för några år sedan med Air Canada, och det var väldigt enkelt och smidigt.

toer00 og Davvelavve synes godt om dette.
  2. toer00

toer00 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på min fru, så är i princip allt underordnat restid/antal byten…Sedan om det är 787 eller annat spelar ingen roll…
    Att jag inte alltid håller med är en annan sak

Davvelavve synes godt om dette.
  3. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög ARN-IST i fredags. Och det råkade vara en 787-9, ett år gammalt enligt kabinpersonalen, som var själv överraskad att denna maskin flögs. Dock är det ofta en större maskin på fredgar och lördagar. Ofta Airbus A330 verka det som.

Hade bokat ekonomi i en av de lägre bokningsklasserna som ger 25 % EuroBonus poäng. 2 dagar innan avgång dök möjlighet till en cash upgrade upp, 120 USD (eller 138 USD inklusive mitt andra ben Istanbul-Izmir). Jag slog till (blir dock ingen ändring i bokningsklassen så inga fler poäng). Av 30 platser i Business-kabinen var bara 4 upptagna.

Det var en trevlig och väldigt avslappnad flygning. Här kommer några bilder.

Trots att jag var uppkopplad lyckades jag inte få igång internet.

Maten var inte spektakulär i mitt tycke, men inget att klaga över.

4. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanon av dig tycker jag! Turkish är riktigt bra. Var loungen i IST öppen och ingick?

5. Jonas C

Jonas C Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ser fantastiskt ut! Kul att de har återställt servicen full ut, inklusive bordsdukar på brickan.

imartin og Sir Lemon synes godt om dette.
  6. Fredde_G

Fredde_G Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Trevliga bilder, åker själv IST-CUN om några dagar:)

imartin og Sir Lemon synes godt om dette.
  7. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja loungerna i IST är öppna, men för min del var det den i domestic terminalen som gällde, och den var inte direkt någon höjdare. Knappt någon mat pga covid, enbart några individuellt inplastade äpplen och torr bakelse. Ingen alkohol heller (gissar att det är normalt i alla domestic lounger hos TK). De obekväma vita fåtöljerna kände jag igen från den gamla IST loungen. Enda positiva var att alla avgångar fick en egen buss direkt från loungen, som körde passagerarna till gaten (även om min gate bara log 50 meter bort) när det var dags för ombordstigningen.

Eftersom jag har *A gold vet jag inte riktigt om jag hade fått tillträde om jag hade rest i business utan status. Någonstans läste jag att loungen inte ingår när man bokar en TK inrikesresa i business, samtidigt frågade dem mig "business?" när jag anlände till loungen. Det lät alltså om om det var precis en business biljett som krävdes.

Sidst redigeret: 6 September 2021
    Sir Lemon synes godt om dette.
  8. A359

A359 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har försökt reservera platser sträcka CUN-IST fyra gånger nu genom att ringa in till Turkish. Agenterna säger att allt är OK och så lägger vi på, men ingen platsreservation sker. Sträckan IST-ARN lyckades på första försöket... Har försökt med rad E och F, samt A och D. 2 EuroBonus-awardbiljetter + infant.
    Har ni någon idé om hur jag lyckas?

Sir Lemon synes godt om dette.
  9. mischadee

mischadee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just den sträckan hade jag också problem med att lägga till via Turkish App. Dock så funkade det att lägga till säte via SAS Classics sida och det gick sedan igenom så nu har jag rätt säte som jag också kan se via Turkish egna app.

10. TP12

TP12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du provat via webb och app? Löste det via SAS classic på två flights förra veckan. På några andra flights fungerade det dock inte (SAS classic visade säten som blockade trots att de uppenbarligen inte var det) och då löste jag det med tricket som beskrivs här: https://www.businessclass.no/forum/...s-på-turkish-airlines-vid-awardbokning.94264/

Sir Lemon og A359 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!