Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

emilp

Ny medlem
Märklig saga det här.

Provade seata oss via SAS, gick absolut inte. Provade via Turkish, först vanliga telefonen, sedan även deras "miles and smiles" folk som enligt första personen kanske hade bättre möjligheter. Gick absolut inte.

Turkish svenska mail hänvisar till SAS.

Provade idag på vinst och förlust att maila oslo@thy.com utan att nämna någon agent. Svar och nya E/F platser inom 3 minuter. Visst var det vår nye vän i Oslo som fixade biffen. Resdag 5 Nov ut och 16 Nov hem.
 

Matore

Medlem
Mitten längst fram var bekvämare än väntat.
Dock den turkish flight med sämst service i biz som jag flugit. Personalen är viktigare än man tror ibland :)
Mitten längst fram var bekvämare än väntat.
Dock den turkish flight med sämst service i biz som jag flugit. Personalen är viktigare än man tror ibland :)
Ajdå inte så kul läsning. Fallet blir hårt för mig som bara flugit SQ suits och LH F senaste tiden :)
Har för mig att många berömt TK för sevicen men kanske minns fel. Hoppas att du hade otur bara @jerixon
 

Krotan

Medlem
Jag fick det löst enkelt och snabbt via chat med SAS vanliga kundtjänst faktiskt. Hon hade varit med om det förr att det inte gick "på vanliga viset" så hon löste det så som man borde lösa det sa hon. Sen voila, 3 E/F bokat! :)
 

Lord

Medlem
Även jag fick snabb hjälp från Oslo (mailade) efter negativt resultat från såväl SAS Sverige, SAS Tallinn och TK per tfn.
 

Matore

Medlem
Jag fick det löst enkelt och snabbt via chat med SAS vanliga kundtjänst faktiskt. Hon hade varit med om det förr att det inte gick "på vanliga viset" så hon löste det så som man borde lösa det sa hon. Sen voila, 3 E/F bokat! :)
En liten varning, SAS tror att se seatar men det är bara request som TK ibland godkänner och ibland inte.
Ett tips är att dubbelkolla vad ni har fått för
Seating på TKs hemsida, det är det som gäller. Läs mer här
https://www.businessclass.se/forum/...nes-vid-awardbokning.94264/page-4#post-831723
 

falling

Medlem
I all röra med Turkish seating på dreamlinern, är det någon som sett information om det finns något säte i business med fästen för basinett, och i så fall vid vilken plats?

Rad 1 känns ju logiskt, men frågan är vid vilken/vilka platser...
 
Toppen