Senaste nytt

Turkish Airline automatisk cancellering när?

Tostarp

Medlem
Har en award CPH-IST-DPS i mitten av Mars. Är ju ganska säker att denna blir inställd, men jag undrar om när man kan tänkas få en automatisk cancellering? Det är bara knappt sex veckor kvar till avresa och ännu har inget hänt.
Frågar därför att denna är redan 'framflyttad' några ggr pga inställda flyg under pandemin med både utgångna poäng och voucher, men vill ha SAS/Turkish att ta initiativet då jag inbillar mig att man har lite bättre 'förhandlingsposition' till att senarelägga jämfört med att blåsa av själv.

Någon som har erfarenhet av detta?
 

Tostarp

Medlem
Hmmm, hade en innan med Singapore Airlines och den kom ca 4 veckor innan avresa. Där man radade upp olika alternativ att välja. Hoppas på samma procedur här.

När man kollar på revenue-biljetter så visade igår Turkish endast en enda flygning under hela Mars till DPS. Tror det rör sig om någon sorts bokningsbar 'repatrieringsflyg' eller motsvarande för typ diplomater etc etc?

Tja man får väl ha is i magen och vänta. Vill ju inte vaska både poäng och voucher om man själv bokar av som sagt...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hade en resa med Turkish bokad över höstlovet till Dubai från GOT via IST. Trots att det var uppenbart långt tidigare att flygen skulle ställas in så dröjde det till 20 dagar innan avgångsdatum innan besked kom från Turkish.
 

Tostarp

Medlem
Fick svar inatt. Typ 35 dagar innan avresa.

Har fått fem dagar på mig att kontakta SAS för att tala om hur jag vill göra...
 

MTheC

Medlem
Kommer följa detta med spänning, har en resa till Singapore över påsk. Hoppas att den cancelleras också så jag kan boka om. @Tostarp det var inget snack om nya (högre) poängkostnaden skulle debiteras?
 

Tostarp

Medlem
Poängbokning ombokad (Turkish) till JAN 2022. Ombokning helt utan kostnad eller poängskillnad. Gick på ca 30s!!! Ringde 'Tallinn-numret' och fick Svensktalande man i luren. 1 min senare rasslade det till i mailen med biljetterna. Jag är fortfarande i chocktillstånd....
 
Toppen