Senaste nytt

Trumfar Marriott Platinum Hilton Diamond?

Glenn E

Medlem
Har fått utcheckning klockan 19 på Doubletree Pudong i Shanghai fast det var efter en 70 nätters vistelse. Iallafall på det hotellet får alla Diamond en svit på 60 m2 och separat vardagsrum. JW Marriott i Jakarta hade väldigt bra lounge
 

henrik l

Medlem
Nu har jag i princip noll erfarenhet från Hilton, men har varit guld i fem, sex år på Marriott, före sammanslagningen, sedan två år som Platinum hos SPG och är numera Platinum hos Bonvoy. Sen utcheckning (kl. 16) har alltid fungerat klockrent. Klent med uppgraderingar på Marriott när jag var Guld där, betydligt bättre som Platinum hos SPG. Med Bonvoy är min erfarenhet när det gäller Bangkok att det beror på vilket hotell det är. Har hittills runt 20 nätter på Marriott Surwongse, har alltid blivit uppgraderad. T o m när jag utnyttjade mitt "travel package" på 7 nätter. Sheraton Royal Orchid, har nog mellan 20-30 nätter där, runt 50/50 med uppgraderingar. Har bott på alla Marriott/SPG hotell i Bangkok, men har för få nätter för att kunna säga något om systematiken hos de övriga. Men efter sammanslagningen har jag nog i minst hälften av fallen fått en uppgradering på en-natts-vistelser.
 
Bonvoy alla ggr.
Är lifetime Platinum där.
Får alltid uppgraderingar dit jag reser. Bättre recog i Asien än EUR eller USA (undantag low season).
Bkk är en bra stad. Har över 100 nätter på Westin Suk (mitt favorithotell pga av loungen och läge) 50 nätter på Sheraton Suk som är sämre.
I USA är min erfarenhet att Florida sticker ut och speciellt västkust. Blir alltid behandlad som en kung. I Kalifornien är det mer digitalt - bra recog eller knapp ingen. Östkust är det lite mitten.
I Europa är sydTyskland och Grekland de enda som ger recog värd nämnet.
Efter nya poäng systemet med low och high season vid utag av reward har det blivit mer bang for the buck speciellt i USA.
När jag var Diamond så var jag oftare sur än glad efter en stay.
Jag skulle klart gå för Bonvoy.
Nu har den Drive i Asien - 5000 extra poäng och 15% "cash back" på rumsprus per dygn (voucher).
Blir 200 USD för mig att käka för vid nästa stay vecka 5 i bkk.
 

Gargamel

Medlem
Till viss del tror jag att svaren du får blir påverkade av i vilket subforum du postar i. Skulle det här ha varit Hiltonforumet hade nog svaren sett annorlunda ut.

Det är nog bara du själv som kan svara på den här frågan då det i slutändan är dina och inte andras preferenser som gör vilket program som passar dig bäst.
 
Toppen