Senaste nytt

Transit via Tyskland/Frankfurt, test krav på ut/hemresa från/till Sverige?

Linmet

Medlem
upload_2021-3-31_22-36-21.png


ser ingen skillnad?

https://www.lufthansa.com/rs/en/entry-into-germany#overview
 

Hachans

Medlem
Hittat en lösning. Sjukhuset låg bara 5 min från hotellet. Rekat inför test på lördag!
8aff61d688e2611355caacd37a986655.jpg

Om du ska ta PCR-test så dubbelkolla så att de hinner analysera dem. Sjukhus är i min erfarenhet inte alltid snabba på det och PCR tar många timmar att analysera till att börja med för proverna behöver växa till sig. Vore surt om du inte hinner få proverna till du ska hem.
 
Om du ska ta PCR-test så dubbelkolla så att de hinner analysera dem. Sjukhus är i min erfarenhet inte alltid snabba på det och PCR tar många timmar att analysera till att börja med för proverna behöver växa till sig. Vore surt om du inte hinner få proverna till du ska hem.
Ja, är du i Kroatien och har koll på det?

Edit: Min tanke är att "kasta in flera bollar" och göra PCR-test här och antigentest i Zagreb, så hoppas vi nått funkar. Tagit hjälp av hotellet här. Dubbelkollade på plats nu.

UD Resklar är idag uppdaterat vad det gäller transit genom Tyskland.

Covid-19: Lägesbild och reseinformation - Sweden Abroad
 
Last edited:

Axxo

Medlem
Blir galen på dom här PCR testen. Jag gick in på Lufthansa hemsida och där står följande (se bilaga)

När jag flög igår via Frankfurt så sa dom i Sverige att man behövde uppvisa test för transit.

Jag flyger från male via Frankfurt till Göteborg nästa vecka på torsdag.

Jag behöver ju inget test för Sverige och inget för Maldiverna när jag lämnar då jag inte bor i guest house.
 

Attachments

  • 3DCA4DF2-5360-4BEA-BD79-1226B6E6920F.png
    3DCA4DF2-5360-4BEA-BD79-1226B6E6920F.png
    179 KB · Visningar: 131
Toppen