Senaste nytt

Transfer Abisko - Kiruna flygplats

johan_fbg

Medlem
Behöver ta mig från Abisko Turiststation till Kiruna flygplats i morgon för att hinna med flyget till ARN 13:40. Flygbussen verkar däremot fullbokad just i morgon, är det någon på forumet som har tips på ett annat lämpligt alternativ? Kanske @SAS404 har koll?

Taxi går ju alltid men kostar 2000:- så jag är öppen för övriga förslag först.
 

johan_fbg

Medlem
Det var deras buss som var full och de menar att det inte kommer bli några platser lediga. Har nu även hittat en transfer från Björkliden som passerar Abisko men det gick inte att bekräfta tillgänglighet förrän i morgon.
 

Nemo

Medlem
Det går också att sätta upp en lapp på anslagstavlan mittemot receptionen på Abisko Turiststation, med en fråga om samåkning.
 

palmen

Moderator
Går det inte ta tåget till Kiruna och taxi där ifrån? Har ingen koll på tidtabell så det kanske inte fungerar.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Sammåka med någon eller taxi är nog enda alternativet. Tåget idag har gått, och imorgon går det försent. Så det finns inte så mycket annat att välja på om bussen är full.

Edit:

Kolla med taxi om dom har fler resenärer, eller gör någon standby om någon annan ska åka så ni kan dela eller liknande. Men en majoritet av vanliga bilar lär ju åka mot Kiruna, fråga om du får åka med och erbjud en krona för besväret.
 
Last edited by a moderator:

aikputte

Medlem
Ett tips jag har är Länstrafikens linje 957 som ankommer Kiruna busstation (fortsätter som linje 505 från Torneträsk/Rensjön) på morgonen så man hinner med eventuella flyg när tåget eller busslinje 91 inte passar.
Visserligen går linje 957 inte varje dag och måste förbokas men det blir ändå billigare än t.ex. Björklidens flygbuss.

http://www.ltnbd.se/tidtabeller/pdf/ltnbd_linje_957_1.pdf?ts=1422898091
 
Toppen