Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

Diskussion i 'Andet' startet af Cristoffer Cedergren, 29 Juni 2021.

1. Hachans

Hachans Medlem

Qatar Airways-koden används bara som verifiering av intygets autenticitet. Inte för resetekniska grejer som incheckning och så. Så tänker att gränspolisen kan scanna det om det uppstår några frågetecken.

2. tidyverse

tidyverse Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Blir förresten intressant att se hur snabbt testsvar kommer överföras till covidbevis.se när den funktionen aktiveras senare under sommaren (enligt plan). Man kan ju hoppas att intygen som skapats av testmottagningarna även i fortsättningen skickas ut per mejl, i händelse av tekniska strul med covidbevis.se

3. Ping

Ping Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick min dos 1 igår, ser den redan på covidbevis.se. Väldigt imponerad, med tanke på vad man läst :eek:.

Tomas E og ekf synes godt om dette.
  4. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Första dosen den 1 juli och idag så fanns covidbeviset tillgängligt. Finns det någon webbplats där man kan se vilka länder som tillåter inresa med en respektive två doser? Rent generellt borde två doser gälla, men detta är inte specificerat hos flygbolag.

Flyer722 og hco synes godt om dette.
  5. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reopen EU. Men det går nog inte att filtrera. Så du får klicka runt. Se Kroatien som ex.

Flyer722 og kexxcream synes godt om dette.
  6. Efter 22 dagar.

hco synes godt om dette.
  7. Buffy

Buffy Medlem

By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det med en dos i Kroatien med tidsangivelsen enligt deras information?
    Funkar det att komma in?

8. För mig har det bara gått 10 dagar så körde på antigentest, men såg killar före mig i passkontrollen som stod med sina utskrivna covidbevis (man känner lätt igen dom från sitt eget med Qatar Airways-koden) och bara 1 dos med majdatum. Dom blev insläppta.

Buffy synes godt om dette.
  9. fcl

fcl Medlem

Är du säker på att du inte menar Qatar Airways-kod (för säkerhets skulle bokstaverar jag QvintusRudolf)? Nu när jag skriver svar så ser jag att forumet har en felaktig översättning Qatar Airways->Qatar Airways. Blir väldigt förvirrande med alla Qatar Airways referenser....

10. igelkotten

igelkotten Medlem

By:
    London
    är du sponsrad? :D

H4ipM8adRg9nvkRu, FilipJ, Lounge Lizard og 3 andre synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!