Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

Diskussion i 'Andet' startet af Cristoffer Cedergren, 29 Juni 2021.

1. "Det är möjligt att resa inom EU i sommar även om man inte är vaccinerad eller fått sitt covidbevis, bland annat tack vare övergångsregler medan covidbevisen införs.

Övergångsreglerna gäller till 12 augusti och innebär att du i stället för covidbevis kan visa ett reseintyg om negativt covid-19-test."

Jo tjena, att få tag på en privat provtagningstid med kort varsel är omöjligt.

2. Tomas E

Tomas E Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Region Stockholm har nu lagt upp en nyhetsnotis där de bl.a. skriver följande:

Region Stockholm har identifierat ett tekniskt fel som inneburit att vaccindata inte överförts som de ska, exempelvis att vissa vaccindoser saknats i covidbeviset. Problemet är nu identifierat och åtgärdas under fredagen och under helgen.

Thomasn, Shoreline, hco og 2 andre synes godt om dette.
  3. Davvelavve

Davvelavve Medlem

By:
    Kungsbacka
    Land:
    Sverige Sverige
    Har du använt beviset? Scannade dom Qatar Airways koden bara då eller?

4. Mr Planning

Mr Planning Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var bara check in på Arlanda som kollade, visade upp min utskrift som jag fick från vårdcentralen.

Just vårdcentralen skall vara behjälplig med utskrift tills allt fungerar normalt.

Annars, ta med "lilla kortet" som stämplades vid vaccin tillfället.

Det var många som hade haft problem sade check in.

Davvelavve synes godt om dette.
  5. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet är löst nu för min del. Dos 2 syntes inte igår, men när jag hämtar nytt bevis nu ikväll så är dos 2 registrerad.

Gus, Cristoffer Cedergren, Tomas E og 3 andre synes godt om dette.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

Dom har fortfarande inte fått in min dos 2 som jag fick 20 juni.

7. ssh9721

ssh9721 Medlem

By:
    Nacka Strand
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma som för @Mr Planning så kollade de på Arlanda i incheckning, stämplade checken. Sedan igen vid boarding att det var stämplat, samt vi inpasseringen till Kroatien. Inte någonstans såg jag att de scannade det, utan tittade bara manuellt på beviset samt sedan mitt intyg från vårdcentralen.

Davvelavve og Gus synes godt om dette.
  8. Christiansson

Christiansson Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Hitta apotek – Vaccina Apoteksgruppen borde väl funka?

9. tidyverse

tidyverse Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om man kommer med digitalt intyg som inte kan stämplas, vad gör de då? Stämplar boarding pass? (Som visserligen också kan vara digitalt?)

10. ssh9721

ssh9721 Medlem

By:
    Nacka Strand
    Land:
    Sverige Sverige
    Denna gång valde jag att ha allt utskrivet, och på intyget från vårdcentralen finns inget att scanna, dock innehöll det samma information som ett digitalt vaccineringspass. Vid incheckningen kollade de på all intyg och stämplade sedan det av mig utskrivna boardingpasset. Antar de annars skulle skrivit ut ett på plats och stämplat, men vet inte säkert.

tidyverse synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!