Senaste nytt

Tjänstebilstråden

apknug

Medlem
Om man inte är hantverkare/budfirma/taxi/något_annat_uppenbart i behov av firmabil så är det ett "bra" sätt att bli flaggad för revision av skatteverket...
Faktiskt aldrig hänt under de 15 år plus som jag rådgivit. Men det är till att ha koll på rutiner och körjournal den dagen frågan eventuellt kommer. Samt en privatbil som rullar 1500 mil om året.
 

Valley

Medlem
Du kan även se till att ha en egen bil privat, och använda tjästebilen som just tjänstebil, på så sätt behöver du inte ta upp något förmånsvärde men bolaget betalar alla kostnader för tjänstebilen.

Här blir det stora problem då bilen är tänkt att främst användas privat.
 

Valley

Medlem
Då börjar det komma info om ansiktslyfta 5-serien. Får väl hoppas man behärskat sig vad gäller storlek på grillen
Med lite tur så kanske det kan bli en liten enskild visning och provtur inom någon månad.
 
Jag har idag en v90 cc men är sugen på en laddhybrid för att få ner förmånsvärdet. Jag har funderat på en xc60 T6, BMW X3 men vad finns det fler för bra laddhybrider? Jag har idag 3 mil till jobbet enkel resa och har för tillfället ingen möjlighet att fylla på el på jobbet så det är ju bra om jag kan komma t.o.r på el.
 

Valley

Medlem
Jag har idag en v90 cc men är sugen på en laddhybrid för att få ner förmånsvärdet. Jag har funderat på en xc60 T6, BMW X3 men vad finns det fler för bra laddhybrider? Jag har idag 3 mil till jobbet enkel resa och har för tillfället ingen möjlighet att fylla på el på jobbet så det är ju bra om jag kan komma t.o.r på el.

Finns nog bara ett ytterst fåtal hybrider som tar dig ca 6 mil.
Är själv mer än förtjust i X3, som jag åker idag, men inte som hybrid. Väntar till den kommer med räckvidd 70mil på el :)
 

Berglund

Medlem
Jag har idag en v90 cc men är sugen på en laddhybrid för att få ner förmånsvärdet. Jag har funderat på en xc60 T6, BMW X3 men vad finns det fler för bra laddhybrider? Jag har idag 3 mil till jobbet enkel resa och har för tillfället ingen möjlighet att fylla på el på jobbet så det är ju bra om jag kan komma t.o.r på el.
KIA Optima finns som laddhybrid och tar sig 55 kilometer på full laddning. Den är väl inte i samma klass som en Volvo V90, XC60 eller BMW X3 men den är trevlig för det och kunde kanske vara värd i alla fall en provkörning.
 
Jag läste att Toyota Rav 4 kommer att ha 65 km när den kommer som laddhybrid j höst. Jag har tidigare tyckt att det varit en tråkig bil men kanske värd att titta på.
 

Migato

Medlem
Jag läste att Toyota Rav 4 kommer att ha 65 km när den kommer som laddhybrid j höst. Jag har tidigare tyckt att det varit en tråkig bil men kanske värd att titta på.
Ska dessutom göra 0-100 på 5,x sekunder vilket gör det till Toyotas näst kvickaste produktionsbil 0-100. Toyota Rav4 Prime heter den.
 
Jag har idag en v90 cc men är sugen på en laddhybrid för att få ner förmånsvärdet. Jag har funderat på en xc60 T6, BMW X3 men vad finns det fler för bra laddhybrider? Jag har idag 3 mil till jobbet enkel resa och har för tillfället ingen möjlighet att fylla på el på jobbet så det är ju bra om jag kan komma t.o.r på el.
Jag beställer nog en XC60 T6 under veckan. Kalkylen för mig och företaget motiverar extrakostnaden mot en D4.
 
Toppen