Senaste nytt

Tips resa och se AC Milan i vår

ulagun

Medlem
Kanske sista .möjligheten se Zlatan spela på denna nivå. Planerar därför långhelg i Milano mars/april och önskar lite tips.
Flyg Inga problem.. Både SAS och LH gruppen bra förbindelser och hyfsade priser.
Hotell. Hur är Hilton Milan?
Ev. bättre alternativt. Vill bo centralt.
Biljetter. Värt chansa och köpa på plats eller köpa via förmedlare
Kollat lite finns ett otal. Rekommendation?
Övrigt att göra förutom sedvanliga kyrkor mm?
 

Mr Basic

Medlem
Att köpa biljetter till Milan, av Milan, på plats bör inte vara några problem. :)
San Siro är sällan utsålt. Läste att inte ens senaste Inter-Milan sålt ut.
Däremot vill jag minnas att mat- och dryckutbudet utanför arenan är mkt begränsat så kan vara bra att ha mat i magen.

Edit. Vi bodde på Brunelleschi Hotel. Grymt läge och helt ok hotell.
Edit 2. Grymt smidigt att ta taxi från Linate.
 
Last edited:

Benz

Medlem
Köp biljetter online på Milans hemsida. Detta är numera väl uppstyrt för de italienska storklubbarna och de släpps ofta i god tid. Som tidigare nämnt blir det heller sällan utsålt. Glöm inte ID-kort som de ibland vill se vid insläpp.
 

cbroxe

Medlem
Hej!

Var för någon månad sedan i Milano och såg på fotboll. Här är mina tips.

1. Försök att åka till Linate. Även om Malpensa är en bättre flygplats (mycket bra Lufthansa lounge), så är det långt från stan. Missar man sista tåget, eller måste åka dit okristligt tidigt på morgonen, så kostar taxiresan typ 1000 kr enkel resa.
2. Ni kommer att bli kontrollerade innan ni går in på San Siro. Biljetter, väskor och metalldetektorer.
3. Biljetter kan köpas via klubblagens hemsidor. Säkert även på plats.
4. Inne på San Siro springer killar omkring och säljer öl (ta med kontanter). Det finns även barer lite här och där.
5. Området runt omkring är ganksa tråkigt (residential). Finns ett par barer i närheten, där det brukar vara lite festlig stämning innan match.
6. Förvänta er inte att hitta någon taxi efter matchen. Vi såg 0 taxibilar... Så när 70-80 000 skall ut, så... Med andra ord, förvänta er att ta en spårvagn (finns precis utanför), eller att gå till närmaste Metro.
7. Boendet tycker jag absolut att ni skall ta i området Naviglo. Detta är ett område men en flod med restauranger på bägge sidor. Mycket trevligt. Bra uteliv, och det närmaste "mysigt" man kan komma i Milano. Vi bodde på "Art hotel Naviglio". Helt ok. Promenadavstånd in till "city".
8. Centrala Milano är definitivt värt ett besök. Exempelvis Duomo di Milano, Gelleria Vittorio Emanuele II, La scala m.m.


MVH
 

Rickard_O

Medlem
Att köpa biljetter till Milan, av Milan, på plats bör inte vara några problem. :)
San Siro är sällan utsålt. Läste att inte ens senaste Inter-Milan sålt ut.
Däremot vill jag minnas att mat- och dryckutbudet utanför arenan är mkt begränsat så kan vara bra att ha mat i magen.

Edit. Vi bodde på Brunelleschi Hotel. Grymt läge och helt ok hotell.
Edit 2. Grymt smidigt att ta taxi från Linate.

Nu käkade vi precis innan vi åkte ut till San Siro senast jag var där, men jag tolkade det som att alla vagnar som sålde öl sålde även mat också (Hade redan någon promille innan så minnet sviker) och det var ändå ett gäng vagnar och inga längre köer.
Vet att vid andra arenor i italien kan man få riktigt bra käk utanför i vagnarna.

Har även jag bott på Brunnellschi två ggr, oslagbart läge, och ska jag vara ärlig så tycker jag nästan den otroligt fula inredningen är lite charmig :D
Men har varit väldigt fräscht och prisvärt dom gånger jag varit där!
Man fick ju några pikar av sambon när vi var där senast att man troligtvis hade besökt den lokala gentlemansklubben som låg i princip dörr i dörr när man var där med grabbgänget för en massa år sen.


Nu vet jag inte hur Milans biljettförsäljning fungerar, men lär väl fungera liknande som Inters och då var det bara skapa ett medlemskap och handla biljett, var och kolla på Inter-Crotone i februari 2018, om någon kommer ihåg den vintern så var det fan den sorgligaste perioden under iaf min livstid för Inter...Har för mig det var 8 matcher i Serie A utan vinst innan vi åkte dit, man hoppades på att det skulle vända, men blev ju såklart en 9e raka utan vinst och ett fint 1-1 resultat mot risiga Crotone. o_O

PAZZA INTER
 
Toppen