Senaste nytt

Tips på vilket Intercontinental i Hong Kong som är bäst?

Pandion

Medlem
Skall åka på grabbresa till Hong Kong i november, och som trogen kund till Intercontinental blir det givetvis just ett Intercontinental i Hong Kong.

Sist jag var i Hong Kong (bodde då inte på IHG) så fanns det bara ett IHG. Nu finns det två och dom ligger nära varandra. Någon som varit på båda och kan ge ett omdöme?

Det nyare är klart dyrare än det äldre, men samtidigt brukar IHG har en förmåga att hålla sina hotell fräscha med god standard?

Tips?
 

jumbooze

Medlem
Jag har bara bott på Grand Stanford :D Om IC HKG är så mycket bättre, wow.

bild(1).jpg
 

Ricci

Medlem
Jag och min fru skall fira Julafton i Hongkong och troligtvis blir det något av dessa 2 hotell.
Vad är positivt/negativt med dessa hotell?
(Är IC Ambassador)
 

jumbooze

Medlem
Jag och min fru skall fira Julafton i Hongkong och troligtvis blir det något av dessa 2 hotell.
Vad är positivt/negativt med dessa hotell?
(Är IC Ambassador)
Jag bodde en natt på Grand Stanford och blev uppgraderad som Plat Amb till rummet ovan från billigaste rummet. Hotellet har en trevlig pool på taket, jag åt ingen frukost men den har jag hört är grym på IC HKG.
 

FF#1

Medlem
Kapar tråden lite.
Ska till Hong Kong i december, kommer att spendera en helg där och funderar på att ta två nätter på IC Hongkong så jag får nytta av mitt IC weekend certifikat.

Av hemsidan har jag förstått att:

InterContinental Hong Kong does not have a dedicated Club Floor. Instead guests booking any room category can upgrade their stay to Club InterContinental for a daily surcharge, based on single or double occupancy.

Någon som har någon aning vad som gäller gällande uppgraderingar och lounge access där som Ambssador?
 
Toppen