Senaste nytt

Tips på resmål vecka 44?

chazzie

Medlem
Runt den veckan så kan det ha börjat komma lite snö och i kombination med lite höstfärger på träden om ni har tur, så Norrlandsfjällen kan nog vara trevliga att besöka inom Sverige. Jag skulle nog inte åka utomlands under nuvarande situation, men det verkar finnas vissa ställen som förefaller "fungera" nu.
 

Maja

Medlem
Runt den veckan så kan det ha börjat komma lite snö och i kombination med lite höstfärger på träden om ni har tur, så Norrlandsfjällen kan nog vara trevliga att besöka inom Sverige. Jag skulle nog inte åka utomlands under nuvarande situation, men det verkar finnas vissa ställen som förefaller "fungera" nu.
Vi lutar allt mer åt att hålla oss på hemmaplan, men just snö är inget jag längtar efter redan så även om Norrland är vackert så är det kanske inget som ligger högst upp på listan för tillfället.
 

chazzie

Medlem
Vi lutar allt mer åt att hålla oss på hemmaplan, men just snö är inget jag längtar efter redan så även om Norrland är vackert så är det kanske inget som ligger högst upp på listan för tillfället.

Jag förstår, även om jag bor i Norrland så gillar jag endast snö så länge jag inte behöver hantera den (skotta, borsta av bilen etc.), men lite snötäckta fjälltoppar med höstfärgade löv kan vara en trevlig och avslappnande miljö, samtidigt finns det inte så mycket att göra kanske utan det gäller att hitta något trevlig hotell som är öppet.

Jag hoppas ni hittar något som förgyller veckan, varän det må vara någonstans :)
 

Maja

Medlem
Jag förstår, även om jag bor i Norrland så gillar jag endast snö så länge jag inte behöver hantera den (skotta, borsta av bilen etc.), men lite snötäckta fjälltoppar med höstfärgade löv kan vara en trevlig och avslappnande miljö, samtidigt finns det inte så mycket att göra kanske utan det gäller att hitta något trevlig hotell som är öppet.

Jag hoppas ni hittar något som förgyller veckan, varän det må vara någonstans :)
Även om jag har bott några år i Sundsvall så är snön helt okej under vintern när den ligger kvar och visst kan snöklädda fjälltoppar var nog så vackra. Är inte helt övertygad om att 11-åringen håller med där och ser nog inte det som ett optimalt höstlov. :D Hennes melodi hade helt klart varit att åka till Lissabon eller någon liknande stad. Vi sparar dessa önskemål till ett annat år och laddar upp på hemmaplan med trevliga saker att göra istället.

Tusen tack för all input! Vem vet, när lovet väl närma sig så kanske situationen ser annorlunda ut (till det bättre) och då kanske vi tänker annorlunda. Men rådande trend som tyvärr är för negativ för oss så blir det ingen resa utomlands till södra Europa som var önskemålet här hemma.
 

TP12

Medlem
UD har inte släppt sin avrådan än så kanske kräver att man ser över sin försäkringssituation och förstår om ni inte vill ta några risker med barn med på resan, men funderar själv på ett sväng till Dubai.
 

Maja

Medlem
UD har inte släppt sin avrådan än så kanske kräver att man ser över sin försäkringssituation och förstår om ni inte vill ta några risker med barn med på resan, men funderar själv på ett sväng till Dubai.
Dubai får vänta för vår del. Skulle aldrig utsätta oss för den typen av resa där UD ännu inte släppt sin avrådan. Annars hade det rent klimatmässigt varit toppen!
 

MTheC

Medlem
Portugal kanske kan vara ett alternativ, är väl inte 25 grader och sol men jag gillar både Lissabon och Porto. Finns en massa att se och de har även varit ganska ok med att inte ha alltför strikta restriktioner utan ganska ofta i linje med Sverige (i alla fall vad jag hört från bekanta på plats).
 

Tostarp

Medlem
Kan tipsa om att priserna på Hilton Bali just nu rekordlåga för våren 21. Har bokat egen villa två veckor för under SEK 2000 per natt i Mars. Sista dagen imorgon för fri avbokning.
 
Kan tipsa om att priserna på Hilton Bali just nu rekordlåga för våren 21. Har bokat egen villa två veckor för under SEK 2000 per natt i Mars. Sista dagen imorgon för fri avbokning.
Våghalsigt att inte ha avbokning längre än till 5-6 månader innan ni skall bo där. Just nu är ju inte Bali öppet alls för utlänningar och det finns väl egentligen inget datum än när de skall öppna.
 
Toppen