Senaste nytt

Tips på kanonhotell på Palma de Mallorca?

jag kan instämma med @segra att Castillo är bra. Hilton är också väldigt bra, men är inte öppet året runt. Vidare så behöver du en bil för att åka någonstans..

Men om "aufslappen" och pool är Prio 1, och ni vill bara häng rekommenderar jag detta stärkt. Vet ej matutbudet, samt när hotellet öppnar för säsongen.
Tackar! Castillo är öppet i alla fall. Skall kolla Hilton också. Vilket är bäst? Bäst frukost?
 
jag kan instämma med @segra att Castillo är bra. Hilton är också väldigt bra, men är inte öppet året runt. Vidare så behöver du en bil för att åka någonstans..

Men om "aufslappen" och pool är Prio 1, och ni vill bara häng rekommenderar jag detta stärkt. Vet ej matutbudet, samt när hotellet öppnar för säsongen.
Jag gissar du menar Hotel Hilton Sa Torre Mallorca? Det är också öppet. Du har tidigare skrivit om hyrbil, att man behöver ha det. Det är ju egentligen inga problem. Gissar att det är ganska fint att cykla där också?
 
jag kan instämma med @segra att Castillo är bra. Hilton är också väldigt bra, men är inte öppet året runt. Vidare så behöver du en bil för att åka någonstans..

Men om "aufslappen" och pool är Prio 1, och ni vill bara häng rekommenderar jag detta stärkt. Vet ej matutbudet, samt när hotellet öppnar för säsongen.
Jag måste bara säga att @Senator har gjort det igen! Hilton på Mallorca är suveränt. Omgivningen är pittoreskt charmig, personalen underbar (stod en flaska prestige cava på rummet imorse efter frukost) och hotellet i sig väldigt vackert. Tack för ännu en väldigt bra rekommendation. Nu sitter jag på vår terrass och röker cigarr, MC5, och njuter.
 

PiBo

Medlem
Har precis bott några nätter på, och kan verkligen rekommendera Sant Francesc Hotel Singular i den lugnare östra delen av gamla stan. Öppnade 2015 tror jag, ursnygg arkitektur och inredning, elegant på ett coolt vis, urtrevlig personal, service på topp, trevlig restaurang, Quadrat, med fin frukost, och riktigt riktigt bra middag. Snygg takterrass med liten pool och bar, och utsikt över stan.
5 star hotel in Majorca - Hotel Sant Francesc - Official website
 

LarsCph

Medlem
Snupper lidt denne tråd... Min datter bliver 10 år i November hvor fruen og jeg har rejseplaner som forhåbentlig kan lade sig gøre til den tid hvor vi forventer at Covid-19 er kommet under bedre kontrol. Men inden da - uge 38-39-40-41 funderer jeg på at invitere min mor og datter på forlænget weekend (typ torsdag-søndag). Palma virker som en god destination på mange måder - bare 3 timer fra København og stadig dejlig varmt og lidt forskelligt at gøre.

Men jeg ville gøre om der er nogen anbefalinger af hoteller. Det skal være centralt i Palma (så man kan *gå* ud og spise middag), vi har brug for to værelser (single til min mor og twin-bed til min datter og mig). Det behøver ikke være meget luksuirøst, men der skal være en god pool og ordentlig service.

Er der nogen som tør kommer med forslag til et hotel? Jeg har allerede søgt og fundet lidt på Google, så søger mere et sted hvor du har personlig erfaring og kan anbefale stedet.
 

Tveket

Medlem
Snupper lidt denne tråd... Min datter bliver 10 år i November hvor fruen og jeg har rejseplaner som forhåbentlig kan lade sig gøre til den tid hvor vi forventer at Covid-19 er kommet under bedre kontrol. Men inden da - uge 38-39-40-41 funderer jeg på at invitere min mor og datter på forlænget weekend (typ torsdag-søndag). Palma virker som en god destination på mange måder - bare 3 timer fra København og stadig dejlig varmt og lidt forskelligt at gøre.

Men jeg ville gøre om der er nogen anbefalinger af hoteller. Det skal være centralt i Palma (så man kan *gå* ud og spise middag), vi har brug for to værelser (single til min mor og twin-bed til min datter og mig). Det behøver ikke være meget luksuirøst, men der skal være en god pool og ordentlig service.

Er der nogen som tør kommer med forslag til et hotel? Jeg har allerede søgt og fundet lidt på Google, så søger mere et sted hvor du har personlig erfaring og kan anbefale stedet.

Jag tycker Saratoga är trevligt utifrån dina önskemål :).

Det enda negativa tycker med hotellet är att frukostlokalen ger lite "källarkänsla".

[OFICIAL®] Hotel Saratoga | Hotel urbano en el centro de Palma
 
Toppen