Senaste nytt

Tips på hotell på Seychellerna

AtleFlyg

Medlem
Jag rekommenderar Six Senses Zyl Payson på Felicite.

Du kan flyga helikopter direkt till hotellet från Mahe. Jag flög till Praslin. Kort, vacker och billig flight. Därifrån hämtad i bil som kör genom nationalparken, sista biten med snabb båt till hotellet som ligger på Felicite. Väl där är det nära för cykelutflykter på La Digue och snorkling runt Cocos Island. Kommer utan tvekan åka tillbaka!
På huvudön rekommenderar jag H Resort. Hilton var jag inte imponerad av.

Lycka till och hoppas du får en fantastisk resa!

Jag var på H en gång och jag tycker väl att det var väl det som var mest spännande på huvudön :)
 
Öppnar upp tråden igen och ser om man kan få några intressant inputs.
Vi åker (förhoppningsvis) till Seychellerna i okt. Då vi bara ska vara på plats i 7 dagar så känns det inte som man vill hoppa runt på alla öar. Jag har därför bokat följande:
2 dagar på mahe (savoy) och 5 på la digue ( le raparie)
Tänker så, att det vore skönt att åka direkt till hotellet när man landar och sen ha nån dag där i lugn och ro innan man drar vidare. Att jag valde la digue före praslin var att det är en mindre ö och att vi då bara kan cykla omkring och ta det lugnt och dricka gott. Ingen hyrbil att bry sig om. vad tror ni som varit där om den planen? Såga vid behov :)
 

AtleFlyg

Medlem
Öppnar upp tråden igen och ser om man kan få några intressant inputs.
Vi åker (förhoppningsvis) till Seychellerna i okt. Då vi bara ska vara på plats i 7 dagar så känns det inte som man vill hoppa runt på alla öar. Jag har därför bokat följande:
2 dagar på mahe (savoy) och 5 på la digue ( le raparie)
Tänker så, att det vore skönt att åka direkt till hotellet när man landar och sen ha nån dag där i lugn och ro innan man drar vidare. Att jag valde la digue före praslin var att det är en mindre ö och att vi då bara kan cykla omkring och ta det lugnt och dricka gott. Ingen hyrbil att bry sig om. vad tror ni som varit där om den planen? Såga vid behov :)

La Digue är magiskt! Cykla runt och njut!
 

dala

Medlem
Har varit där en gång och åker tillbaka i oktober. Ditt upplägg är bra, landa och sov ikapp på Mahe och dra sen till La Digue, det är en pärla, lugnare och mysigare än Mahe. Stränderna i sydöst är underbara.

Ett alternativ är att ta helikopter direkt från flygplatsen till La Digue. Kostar 860 euro enkel och du slipper båtresan som kan vara tuff beroende på väder. Kolla Zil Air.
 
Hade räckt med en natt för mig på Mahe men två funkar också... Håller med om nedan också att (kanske beroende på säsong) köra helikoptern istället för båtresan. Båtresan tog kål på mina två kids och jag satt och var sekunder ifrån att spy ...
Vilken säsong (månader) är båten ej att föredra?
 

AtleFlyg

Medlem
Jag var där över jul/nyår och båten är säkert helt ok om man inte är känslig men många som verkade vara det när jag åkte
 
Toppen