Senaste nytt

Tips på hotell i närheten av Kastrup?

Alf

Medlem
Syftar du möjligen på Park Inn (vid femøre metro station). Håller isåfall helt med - brukar ha vettiga priser, metron är pålitlig och billig.
.

Japp, trodde det fortfarande hette Radisson. Det går i alla fall att använda Radisson poäng. Håller med om att det är ett tråkigt område men det är ju bara fråga om en övernattning. Frukosten är bra, betydligt bättre än loungen för statuslösa på flygplatsen. Bor hellre där med närheten till flygplatsen istället för i Malmö om något strular med tåget. Inte ovanligt med förseningar och annat oförutsett. Har jag ändå åkt ner dagen innan vill jag inte ha några andra transportmedel som kan strula den dagen jag skall flyga.
 

Big Birger

Medlem
Oavsett vad jag bokar, kommer det bli avbokningsbart. Så det
Om resan är nästa vinter skulle jag inte kolla på hotell nu, hotellen runt Kastrup byter ju kedja allt som oftast.
Är mest nyfiken på vad som finns. Om jag skulle boka något nu, blir det ändå avbokningsbart. Så jag fortsätter att hålla lite koll under resten av året. :)
 

Ancistrus

Medlem
Ungefär vad kostar dessa tåg-alternativ? Är tåget över bron pålitligt när det är vinter? Vore ju lite snopet att åka dagen innan, för att fastna pga att tåget inte går. :eek:

Vi är rätt många som bor i Malmö/Lund som förlitar oss på tågen för att ta oss till Köpenhamn. Åker man i tid så man inte missar flyget om ett enstaka tåg blir försenat eller inställt brukar det inte vara något problem. Vill man vara på säkra sidan så kollar man om det är några problem med tågen någon timme innan man tänkt åka, så man kan åka tidigare om man måste åka ersättningsbuss, eller alternativt ta en taxi.
 

Agö

Medlem
Scandic CPH Strandpark öppnar nu i maj, 10min gångväg till/från Terminal 3.
New hotels in Denmark | Scandic Hotels
Japp, ser färdigt ut, bild från idag.

64cf43687722566ffe975d7698001f8d.jpg
 
Toppen