Senaste nytt

Tips på bra hotell i Köln

Ricci

Medlem
Jag skall ner till Köln på en arbetsresa nästa vecka (för 3 nätter) och glömt att boka hotell.
Det är första gången jag besöker staden och behöver snabbt tips på hotell.

Kontoret jag skall besöka verka ligga lite söder om centrala delarna av centrum, några km ut med floden.
Är medlem i IHG, Accor och Marriot, men tar gärna tips på alla hotell.
 

mackan33

Medlem
Jag skall ner till Köln på en arbetsresa nästa vecka (för 3 nätter) och glömt att boka hotell.
Det är första gången jag besöker staden och behöver snabbt tips på hotell.

Kontoret jag skall besöka verka ligga lite söder om centrala delarna av centrum, några km ut med floden.
Är medlem i IHG, Accor och Marriot, men tar gärna tips på alla hotell.

Bott på Mercure Severinstrasse och Mercure Friesenstrasse. Det första är ok, det andra riktigt tråkigt.
 

marbe166

Medlem
Jag skall ner till Köln på en arbetsresa nästa vecka (för 3 nätter) och glömt att boka hotell.
Det är första gången jag besöker staden och behöver snabbt tips på hotell.

Kontoret jag skall besöka verka ligga lite söder om centrala delarna av centrum, några km ut med floden.
Är medlem i IHG, Accor och Marriot, men tar gärna tips på alla hotell.

Du skulle komma på tisdag? Perfekt otiming, jag åker till Vilnius på tisdag, tillbaka fredag.
 

Cartman

Medlem
Bott mycket på Pullman (accor), helt okej o plus för relax med bastu. Restaurangen är so-so.
Hyatt är klart bättre men oftast klart dyrare.
Hilton är ganska deppigt.
 

Flyingandy

Medlem
Brukar åka till Cologne på EASA-möten 2-3 ggr år. Första åren bodde jag på Maritim men numera kör jag Marriott, stora rum och helt ok frukost.
 
Har en natt i Köln nästa helg och sitter på två olika flexibla hotellbokningar till ungefär samma pris - Pullman Köln och Hilton Köln. Hjälp mig - vilket ska jag välja ovh vilket ska jag avboka? Är guld både på Hilton och Accor. Inget av hotellen har lounge vad jag kan se. Tack :)
 

Ricci

Medlem
Jag bodde på Pullman i somras och det var helt ok. Det låg också några några trevliga restauranger i området.
Dock är det en bit från den stora stationen så det blev alltid taxi för min del till kontoret.
Själva hotellet var som sagt ok, de flesta av mina kollegor föredrar dock Marriott i Köln.
 
Toppen