Senaste nytt

Tips om prisvärda deals, med fokus på ekonomiklass

richard87

Medlem
Jag har hittat flera fantastiska deals i business och first via forumet, men har länge saknat motsvarande tips för ekonomibiljetter.

Här tipsar vi om resor som är ovanligt prisvärda, men kanske inte förtjänar en egen tråd. Här bryr vi oss inte om intjäning av poäng utan målet är att kunna resa så bekvämt som möjligt, till ett resmål man vill besöka, till så optimerat pris som möjligt.

Prisvärdhet definieras av mig som:
  • Ett pris som är signifikant lägre än normalt.
  • Priset kompenseras inte i för stor grad av någon olägenhetsfaktor.
  • Notera att prisvärdhet ≠ billighet.
Exempel som generellt inte kvalar in p.g.a. ovanstående:
  1. Flyg från Skavsta med WIZZ klockan 0400 en tisdagsmorgon för 1kr
  2. Flyg till New York för 2500kr mitt i veckan med tre byten.
För att få lite struktur föreslår jag att löst försöka få med följande information i inlägget.

  • Avreseplats
  • Destination
  • Flygbolag
  • Biljettrestriktioner (t.ex. lördagsnatt, Min/Max stay)
  • Pris
  • Köpa senast (T.ex. pågående kampanj med slutdatum)
  • Om inte direktflyg, routing
 

richard87

Medlem
Och såklart föregår trådskaparen med gott exempel:

Weekend i Bryssel från Bromma med Air Brussels (SN) T/R från 600 SEK

Air Brussels har det minst sagt svajligt för tillfället, men tar man höjd genom att betala med kreditkort och bokar avbokningsbart hotell bör man sitta säkert.

Just nu kan man flyga Bromma-Bryssel för runt 600kr t.ex. fredag eftermiddag/kväll till söndag från cirka 600 SEK (585 via OTA) under höst och vinter.


Screenshot 2020-07-27 at 19.08.36.png




 

EgOscar

Medlem
Kul tråd! Att tipsa om Ryanair är väl tveksamt gällande bekvämlighet men vill ändå nämna att deras Neapel direkt-flight från Skavsta går på riktigt smidiga fredag 10:45, hem måndag 16:10. De har just nu flera TOR i slutet av Aug och Sept för överkomliga 600kr. Just nu en gratis ombokning inkluderat i priset

Ingen ändringsavgift

Jag bokade just för 576kr TOR, nu får vi hoppas på att Comfort Lounge har öppnat. På temat små-lyx för peanuts så ingår ju denna lounge i Priority Pass som man får med Eurocard Platinum för 130kr/mån: bra deal för oss med låg spend och som reser väldigt lite i högre klasser.
 

Palazzi

Medlem
Kul tråd! Att tipsa om Ryanair är väl tveksamt gällande bekvämlighet men vill ändå nämna att deras Neapel direkt-flight från Skavsta går på riktigt smidiga fredag 10:45, hem måndag 16:10. De har just nu flera TOR i slutet av Aug och Sept för överkomliga 600kr. Just nu en gratis ombokning inkluderat i priset

Ingen ändringsavgift

Jag bokade just för 576kr TOR, nu får vi hoppas på att Comfort Lounge har öppnat. På temat små-lyx för peanuts så ingår ju denna lounge i Priority Pass som man får med Eurocard Platinum för 130kr/mån: bra deal för oss med låg spend och som reser väldigt lite i högre klasser.

Tack för tipset! Visste faktiskt inte att det fanns direktflyg från Sverige till Neapel. Inget för mig i år, men om det blir varaktigt så känns det intressant :)
 

stopover

Medlem
Höstlig longweekend i den portugisiska huvudstaden med TAP för 121€/pax?

Väldigt bra avgångstider också. Finns ett par stycken helger i oktober-november till ungefär samma pris.
 

Attachments

  • Screen Shot 2020-07-30 at 16.50.54.png
    Screen Shot 2020-07-30 at 16.50.54.png
    81,2 KB · Visningar: 469
Toppen