Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

Diskussion i 'Lounger' startet af Ola Löfgren, 1 Februar 2012.

1. Fredrik

Fredrik Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kommer vara där i den perioden och har inte fått mail. Framgår det vart de vill skicka oss istället?

2. jumbooze

jumbooze Medlem

By:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men man får väl hoppas på att de har pratat med Swiss om att förlänga öppettiderna men det tvivlar jag på, du får nog undersöka det så du vet hur det blir

3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss lounge är för liten för att hantera mängden EBG+, Business och Plusresenärer som normalt har tillgång till lounge på ORD vid resor till Skandinavien med SAS. Eftersom det bara är en vecka den håller stängt så tror jag "löser" det med någon slags voucher för att köpa en bit mat i gateområdet.

4. pswe

pswe Medlem

By:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Var där igår kväll, SAS hade öppet men var trångt och lite stökigt. Om man ville fick man gå till Air France loungen. Vi kom tight före avgång så valde att boarda tidigt istället.

5. DOEL

DOEL Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst har man tillgång till polaris loungen om man flyger SAS business? Någon som vet hur långt tid tar det mellan terminalerna?

6. jumbooze

jumbooze Medlem

By:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja du har tillgång, att ta tåget mellan terminalerna tar inte många minuter men det är säkerhetskontrollerna som är ett wildcard

7. Rodnt

Rodnt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nåja, det är rätt mycket gå också. Minns inte hur lång tid det tog för mig men en timme kanske? Dom kommer säkert berätta för dig i polaris-loungen när du behöver gå, har för mig det var typ 2h innan avgång eller nåt.

Polaris-loungen är den bästa jag varit på. Många gånger bättre än T ex LAX, men det bygger på att du har tid för en tre-rätters.

8. jumbooze

jumbooze Medlem

By:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Siktar på polaris nästa gång jag åker med köpenhamnkärran (23:05-avgången), ja promenera får man göra men det är ju nyttigt

9. mha321

mha321 Medlem

Särskilt efter en rejäl middag i polaris loungen.

Det jobbiga är väl att det lär vara ny säkerhets koll?

10. jumbooze

jumbooze Medlem

By:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, man får t5 säkerhetskontrollen men en middag på polaris och skippa sas-maten och sova snabbare

mha321 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!