Senaste nytt

Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

Ikaros

Medlem
Fick utan problem tillgång till Uniteds lounger i Terminal 1 vilket var den terminalen som jag flög från. Måhända är det annorlunda i T2 som ska ha de bättre loungerna som jag förstått.
 

alha4059

Medlem
United Club i T1 är ganska tråkig sett ur europeisk standard. Endast lättare snacks finns att tillgå. Utbudet i baren är dock helt OK och WiFi är gratis och snabbt.
 

Foffer

Medlem
Kommer ha en drygt 6 timmars lång layover på ORD inom kort med hela familjen (fru + 2 x barn under 3 år).

Vi flyger inrikes med United och vidare hem med SAS och jag är EBG. Vart ska vi slå ihjäl tiden? Jag har hört att SAS loungen inte är mycket att hänga i granen..
 

agehall

Medlem
Jag tror inte du har så många att välja på. Det är väl typ Swiss eller SAS loungen men du lär inte komma in i Swiss-loungen med 3 gäster, så om din fru inte är EBG eller motsvarande är det SAS-loungen som gäller.
 

Foffer

Medlem
Jag tror inte du har så många att välja på. Det är väl typ Swiss eller SAS loungen men du lär inte komma in i Swiss-loungen med 3 gäster, så om din fru inte är EBG eller motsvarande är det SAS-loungen som gäller.

Som jag (tyvärr) trodde då.. Fingers crossed på att Swiss vill släppa in oss trots att frun bara är EBS
 

Canadien

Medlem
Swiss lounge på ORD är väldigt liten. Möjligen var matutbudet något bättre men inget jag hade gråtit för ifall ni tvingas till SAS.
Dock öppnar SAS lounge inte förrän ca 3 tim innan första SK-flyget avgår.
 

Foffer

Medlem
Swiss lounge på ORD är väldigt liten. Möjligen var matutbudet något bättre men inget jag hade gråtit för ifall ni tvingas till SAS.
Dock öppnar SAS lounge inte förrän ca 3 tim innan första SK-flyget avgår.

Strålande info även om den inte är till vår fördel..

Då får det bli ett day use room på Hilton istället!
 

palmen

Moderator
@Foffer om ni ankommer med United inrikes så kan ni gå till den United loungen som finns i den terminalen också innan ni tar er bort till Terminalen för SAS flighter. Det kommer dock troligtvis bli svårt att komma in 4 pers med EBG + EBS, men större under har väl skett.

Swiss loungen är bättre än SAS, den är dock väldigt liten och varm mat kommer fram när det börjar närma sig avgång med Swiss flighten till Zurich, innan dess bara kall mat. Utsikten från Swiss lounge är inte helelr något att hurra för men det fungerade att fördriva lite tid där i alla fall, den är dock bara snäppet bättre än en United lounge enligt mig.

Istället för att spendera 6h på flygplatsen så skulle jag nog dra ut och göra något, antingen runt flygplatsen eller ta 1-2 timmar inne i stan, tänk på att det kan vara väldigt mycket trafik om ni kommer vid fel tidpunkt dock.
 

Foffer

Medlem
@Foffer om ni ankommer med United inrikes så kan ni gå till den United loungen som finns i den terminalen också innan ni tar er bort till Terminalen för SAS flighter. Det kommer dock troligtvis bli svårt att komma in 4 pers med EBG + EBS, men större under har väl skett.

Swiss loungen är bättre än SAS, den är dock väldigt liten och varm mat kommer fram när det börjar närma sig avgång med Swiss flighten till Zurich, innan dess bara kall mat. Utsikten från Swiss lounge är inte helelr något att hurra för men det fungerade att fördriva lite tid där i alla fall, den är dock bara snäppet bättre än en United lounge enligt mig.

Istället för att spendera 6h på flygplatsen så skulle jag nog dra ut och göra något, antingen runt flygplatsen eller ta 1-2 timmar inne i stan, tänk på att det kan vara väldigt mycket trafik om ni kommer vid fel tidpunkt dock.

Tack för bra info, jag håller på att boka in ett runway view day use room på Hilton så vi kan sträcka ut lite eftersom att vårt läge inte verkar vara så bra (och halvrisiga lounger), kolla in stan får bli en annan gång :)
 
Toppen