Senaste nytt

[Tips] Bra sätt att göra av med Avios

Dr. Miles

Expert
Qatar Airways Doha-Ankara, Aten, Bucharest Istanbul, Larnaca, Sofia är inom 2.000 miles flygavstånd (Sofia-Doha är prick 2.000 miles), därför bonusresa i Business class på dessa sträckor kostar endast 20.000 avios + skatter per segment.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Doha-Ankara, Bucharest, Larnaca, Sofia flygs dock med Airbus A320/321.
En del av Doha-Aten, Istanbul flygningar flygs med Airbus A330.

Screenshot20151118_07.png



Om du inte åker till Asien hållet kan du också flyga mellan New York JFK-Vancouver med Cathay Pacific.
Det kostar 37.500 avios + 340 SEK i First class på en 5 timmar 50 minuters flight.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa bifogad bild 15874
Tyvärr priset av denna award har gått upp till 50.000 avios. Men det är fortfarande bra värde för en 6 timmars flight på Cathay Pacific i First class.

Screenshot20151118_06.png
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert

agehall

Medlem
50.000 avios räcker för New York-Vancouver enkelresa med Cathay Pacific i First class, om man hittar tillgängligheten.

För ett år sedan fanns det flera flighter/vecka när jag kikade lite. I höstas när jag tittade hittade jag ingen availability på flera månader. Undrar om något har hänt där som gör att de inte längre släpper awards eller något sådant...
 
Inlägg från [Tips] använda Avios och undvika bränsletillägg | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

50.000 avios räcker för New York-Vancouver enkelresa med Cathay Pacific i First class, om man hittar tillgängligheten. Det är en av de bästa värde att använda 50.000 avios för.
Tack för supertips! Åker gärna till Canada och gärna med Cathay, men ska bara ta mig till USA först ;) Vilket OW-bolag är billigast för poäng Europa-USA?
 
Dublin-Boston med Aer Lingus i Business class måste vara sträckan som behövs det lägsta antal avios.
37.500 avios per flight om jag har räknat rätt.
Ännu ett bra tips! Har redan en bonusresa bokad med SAS hem från USA, så enkelresor funkar.

Såg nu att jag för 50 000 avios+ca 5000 kr kan flyga First med BA (ARN)-LHR-BOS. Bra deal? Dagflight och ett par timmar i CR.
 

Dr. Miles

Expert
För ett år sedan fanns det flera flighter/vecka när jag kikade lite. I höstas när jag tittade hittade jag ingen availability på flera månader. Undrar om något har hänt där som gör att de inte längre släpper awards eller något sådant...
Jag sökte också tillgänglighet av Cathay Pacific First class award på New York JFK - Vancouber för avgång under januari-april 2016 innan jag skrev ett inlägg här i tråden men liksom @agehall, kunde jag inte hitta en enda flight som hade First class award.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Air Berlin har en massa nya rutter men eftersom andra bolag än BA och Iberia numera
alltid kostar enligt peak kan det diskuteras om det trots låga avgifter är en bra deal.
 
Toppen