Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

JohanE

Medlem
Hej! Har en resa bokad i C med 2-4-1 voucher med SAS. Nu efter kl 17 dök samma destination upp som möjlig i Lufthansa första klass. Går det att boka om under helgen eller måste jag invänta kl 9 på måndag morgon? risken är att tillfället försvinner under helgen.

Hur väl blir man behandlad som Diamant?
 

Mr Planning

Medlem
Hur vet du att den finns att boka?

Det är ju inte säkert att Tallinn kan göra det trots att du har sett tillgänglighet.

Tallinn öppnar dessutom på måndag igen, vilket är ditt enda alternativ om det är en 2-4-1
 

ZZZebra

Medlem
Hej! Har en resa bokad i C med 2-4-1 voucher med SAS. Nu efter kl 17 dök samma destination upp som möjlig i Lufthansa första klass. Går det att boka om under helgen eller måste jag invänta kl 9 på måndag morgon? risken är att tillfället försvinner under helgen.

Hur väl blir man behandlad som Diamant?

Jag har lyckats boka och ändra hos ordinarie SAS supporten, både med och utan 2-4-1 voucher (som ju kan appliceras i efterhand). Så jag skulle göra ett försök på kvällen eller under helgen.

Misstänker att hjälpsamheten är beroende av agentens kunskaper, humör samt hur köläget ser ut. Så får du inte hjälp av första agenten så gör ett nytt försök senare.

Och givet att du har tillräckligt med poäng så kan du boka den parallellt med nuvarande bokning och sedan släppa den ordinarie bokningen. Blir ju då ny bokningsavgiften istället för ändringsavgift, så det är en sista utväg om det inte går att ändra.

Lycka till!
 

palmen

Moderator
Hej! Har en resa bokad i C med 2-4-1 voucher med SAS. Nu efter kl 17 dök samma destination upp som möjlig i Lufthansa första klass. Går det att boka om under helgen eller måste jag invänta kl 9 på måndag morgon? risken är att tillfället försvinner under helgen.

Hur väl blir man behandlad som Diamant?
Enligt reglerna måste du vänta till måndag. Men har ju hänt förut att kväll och helg support är samma folk som normalt bokat amex voucher, med max flyt kan det gå, men räkna inte med det.

Att du är Diamond spelar troligtvis väldigt liten roll.

Blir dock lite nyfiken på hur du sett att det finns tillgänglighet, då detta inte visas på sas sida. Det United visar kan inte eurobonus boka alla gånger. Ring vanliga supporten och fråga om de ser platserna så vet du om de finns för eurobonus eller ej.
 

Senator

Moderator
När/om det det blir möjligt att börja flyga igen så kommer det uppenbarligen bli färre Lufthansa First platser att boka med Eurobonuspoäng
LH kommer att parkera alla sina 17 st Airbus 340-600 i Spanien i 1 till 1 1/2 år.

Källa CHECK-IN.dk
Lufthansa grounder A340´ere i op til 18 måneder - CHECK-IN.dk

Den engelska versionen i detta fall Business Traveller så används begreppet "decommission" för detta medan det redan finns andra flygplan "that are being retired". Lufthansa to decommission all A340-600s – Business Traveller

Det är svårt att veta om dessa kommer tillbaka i flottan alls, men jag tror inte det om inte efterfrågan återhämtas snabbt.
 

Båtens

Medlem
Går utmärkt att boka.
Bokade in Sambo och Mini LH First för tre veckor sedan, resan genomfördes förra helgen. BKK-FRA i First, FRA-GOT i Biz.

Det var en B747-8 med ca 100 pax ombord, Sambo och Mini var ensama i First kabinen.

Tack för svar!

Hur funkar det med munskydd, gäller det även i first-kabinen nu under dessa tider?
 
Toppen