Senaste nytt

Thomas Cook går i konkurs 2019-09-23

Dbodenfo

Medlem
Tror Stordalen är en väldigt bra ägare till Ving. som sagt tidigare så finns det mycket synergier mellan Nordic choice och ving.

Stureplansgruppen som Stordalen äger en stor del av kommer ju kunna ha en vinst i att ha ”high-End” klubbar på party hotellen.
 

apknug

Medlem
Helt klart mycket överraskande och inte alls i linje med de obekräftade rykten som florerat.

Ja hur ska detta tolkas, synnergier? Knappast. Liknande business är det förvisso och kan det vara en hint om vart resebranschen är på väg? Eller byggs det ett nytt luftslott Ala Norwegian?

Blir det en ny LCC av flygdelen och ett "Choice" av hotel kring Medelhavet?

Jag ser i alla fall fram mot den mer folkliga företagskultur som präglar Choice smittar av sig på Ving, det här kommer bli bra o kul. Ser fram emot att boka en resa med The Choice of Ving!
 
Last edited:

M.K

Medlem
Namnbytet för ju tankarna till Vings economy extra på flygen med samma namn. Jag har flugit denna klass på 1A med en A330 och var nöjd med den resan. Någon tanke bakom just detta namnval? Återigen blir detta väldigt spännade framöver!
 
Last edited:

LPC123

Medlem
På den gamla Premiair/Scanair tiden så hette ju deras "Business" Sunclass. Med Sunjet skrivet på bakre motron på DC10or na :)
 

apknug

Medlem
Vet inte vad jag tycker om Kygomusiken som spelas inför detta, och att han framställs som någon gudaliknande person haha.

Med det sagt så tror jag att han kan bli en riktigt bra ägare. Finns nog mycket synergier mellan hans andra affärsverksamheter och Ving.
Fast det väckelsemöte stuket får du vänja dig vid, så är det alltid när Choice har personalfest och stora interna evenemang. Vissa går så långt som att kalla Nordic Choice en sekt eller kult, jag stannar vid att kalla det en stark företgskultur som kanske inte är för alla.
 
Toppen