Senaste nytt

"The Malaga project" - En saga om konsten att säkra sin status till vilket pris som helst.

Jonas C

Medlem
Tack för den välskrivna reserapporten och grattis till återkvalificeringen!

Jag trodde SAS Ungdomsbiljetter var för de som är max 25 år? Du är väl äldre än så?
Jag fyllde 26 i juli förra året, så innan dess hade jag möjligheten att flyga på ungdomsbiljetter. Fördelen med Friends&Family är att dessa också bokas i V-klass som ger 100% till Miles&Smiles.
 

Mr.cake

Medlem
Hur har du hittat detta fina priset om det är t/r, det senaste året har jag haft svårt att hitta Youth under 1.000kr om det inte är inrikes.

Är väl en kombination av flygskatten, bränslepriset ligger på topp samt en "försvagad" krona dvs skräpvaluta.
 

Jonas C

Medlem
Hur har du hittat detta fina priset om det är t/r, det senaste året har jag haft svårt att hitta Youth under 1.000kr om det inte är inrikes.
Malaga prissätts lågt under vintersäsongen 1 nov till 31 mars, då var det tidigare möjligt att hitta ungdomsbiljetter för under 700 SEK. Youth biljetterna och Friends&Family prissätts per default till det lägsta priset i SAS Go.
 
Lördag den 9 Februari 2019: En lyxig omväxling...

Projektets sjätte resa går för ovanlighetens skull inte till Malaga, utan till Alicante i SAS Plus.
Jag drog en MR idag (ARN-TXL, SK2679/2680) för att säkra EBD. När jag kommer in i planet igen så höjer kabinpersonalen på ögonbrynen och säger "du gick ju precis av?" varvid jag svarar - som kutymen är - att "jag glömde spisen på hemma". Lite senare kommer den manliga FA:n/pursern fram och frågar om jag händelsevis är ute och "samlar poäng". Jag erkänner att så är fallet, och han berättar att för några månader sen hade en resa med en annan pax som också gjorde det, men han flög till Alicante... :D:eek:
 

Taggen

Medlem
Jag drog en MR idag (ARN-TXL, SK2679/2680) för att säkra EBD. När jag kommer in i planet igen så höjer kabinpersonalen på ögonbrynen och säger "du gick ju precis av?" varvid jag svarar - som kutymen är - att "jag glömde spisen på hemma". Lite senare kommer den manliga FA:n/pursern fram och frågar om jag händelsevis är ute och "samlar poäng". Jag erkänner att så är fallet, och han berättar att för några månader sen hade en resa med en annan pax som också gjorde det, men han flög till Alicante... :D:eek:
Visst är ARN-TXL bra? Jag körde mina MR i Maj och Juni till TXL med vändande kärra. De kommenterade dock inget. Väldigt braMR som man hinner med en kväll efter jobbet.
 
Toppen