Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

011430121

Medlem
Jag och familjen reser Arlanda-Bangkok-Phuket i januari. Vi har bokat sträckan Bangkok-Phuket separat. En resa som när den bokades i mars kändes klockren men som nu blir lite…omständig. För visst har jag förstått det rätt som att vi måste spendera 1 dygn i Bangkok för att ta PCR test innan vidare resa till Phuket kan ske?

Vi ankommer Bangkok 05:45. Skulle ni boka sista flyget till Phuket 22:00 (ca) samma dag eller ta första flyget nästa morgon för att helt vara säker på att PCR testet hunnits analyserats? Tar gärna emot tips och följer denna tråd med spänning för att få ”berättelser från verkligheten” från er som gjort samma eller liknande resor med stopp.
Om jag har förstått det hela rätt måste du ha en hotellnatt bokad första natten, var på den säkra sidan boka dagen efter.
Trevlig resa.
 

ante_77

Medlem
Jag och familjen reser Arlanda-Bangkok-Phuket i januari. Vi har bokat sträckan Bangkok-Phuket separat. En resa som när den bokades i mars kändes klockren men som nu blir lite…omständig. För visst har jag förstått det rätt som att vi måste spendera 1 dygn i Bangkok för att ta PCR test innan vidare resa till Phuket kan ske?

Vi ankommer Bangkok 05:45. Skulle ni boka sista flyget till Phuket 22:00 (ca) samma dag eller ta första flyget nästa morgon för att helt vara säker på att PCR testet hunnits analyserats? Tar gärna emot tips och följer denna tråd med spänning för att få ”berättelser från verkligheten” från er som gjort samma eller liknande resor med stopp.

Jag såg en massa ”Hemmagjorda” skyltar med transfer lite överallt.
Jag vet däremot inte om dessa användes eller kommer att användas.
 

Lasse Kongo

Medlem
Thailand Pass var smidigt.
En orsak var att det inte är någon massturism och flygplatsen ekar.

Valde The Green Park Resort i Pattaya då det var den första jag hittade.
Alla i familjen ska ha TP oavsett om dom är under 12 år eller inte.
Fint med Back-Up på telefon angående dokument, men jag skulle rekommendera pappersformat.
Du är nere nu el? Isf. hur var the Green Park Resort? Har nämligen bokat samma hotell våran första natt.
 

ante_77

Medlem
Du är nere nu el? Isf. hur var the Green Park Resort? Har nämligen bokat samma hotell våran första natt.

Ja, jag sitter just nu på rummet (rummen).
Två sovrum och ett vardagsrum så man får arbetsro.

Hotellet är slitet, men det finns en pool som jag sett folk plaska i.

Vi tar en natt här och det räcker och fungerar när man väntar på resultatet på PCR-testerna.

Annars är det inget hotell som riktigt faller mig i smaken.
Vi tar ett annat hotell i 3 nätter medan vi möblerar huset med sängar och en datorhörna.

Bra chaufför från suvvan var det i alla fall
 

LSH

Medlem
Jag påbörjade en ansökan om sandbox eftersom jag inte kvalificerar för test & go. Jag tror inte jag har någon dokumentation kvar på min första dos. Hur har ni gjort? Kontakta sjukvården? Skicka in dos 2 även som dos 1 med fejkat datum?

Någon som använt sig av amex-försäkringen? Får man ett fungerande digitalt bevis direkt om man ringer in?

Skulle gärna vilja komma iväg snabbt, men det verkar inte helt enkelt.
 

ante_77

Medlem
Jag påbörjade en ansökan om sandbox eftersom jag inte kvalificerar för test & go. Jag tror inte jag har någon dokumentation kvar på min första dos. Hur har ni gjort? Kontakta sjukvården? Skicka in dos 2 även som dos 1 med fejkat datum?

Någon som använt sig av amex-försäkringen? Får man ett fungerande digitalt bevis direkt om man ringer in?

Skulle gärna vilja komma iväg snabbt, men det verkar inte helt enkelt.

1. Har du vaccinationskortet så bifogar du det.
Har du vaccinationerna under 1177 så är ju det bättre.

2. Amex funkar hur bra som helst. Ring in och be dom ordna ett intyg så får du med ditt namn och nummer och en summa på 220.000$

3. Klistra in qrkoden från vaccination 2 på både 1:an och 2:an. Ta skärmdump från PDF med så lite vitt som möjligt runt Qrkoden.

4. Se till att ha hotell bokat med PCR-test.

Skriv ut allt på papper och kör även allt digitalt.
 
  • Gilla
Reactions: LSH

Hafermann

Medlem
Jag och familjen reser Arlanda-Bangkok-Phuket i januari. Vi har bokat sträckan Bangkok-Phuket separat. En resa som när den bokades i mars kändes klockren men som nu blir lite…omständig. För visst har jag förstått det rätt som att vi måste spendera 1 dygn i Bangkok för att ta PCR test innan vidare resa till Phuket kan ske?

Vi ankommer Bangkok 05:45. Skulle ni boka sista flyget till Phuket 22:00 (ca) samma dag eller ta första flyget nästa morgon för att helt vara säker på att PCR testet hunnits analyserats? Tar gärna emot tips och följer denna tråd med spänning för att få ”berättelser från verkligheten” från er som gjort samma eller liknande resor med stopp.
Jag hade väntat till dagen efter. Att känna stressen över huruvida testet blir klart i tid känns inte som en bra start på semestern.
 

A380

Medlem
Jag och familjen reser Arlanda-Bangkok-Phuket i januari. Vi har bokat sträckan Bangkok-Phuket separat. En resa som när den bokades i mars kändes klockren men som nu blir lite…omständig. För visst har jag förstått det rätt som att vi måste spendera 1 dygn i Bangkok för att ta PCR test innan vidare resa till Phuket kan ske?

Vi ankommer Bangkok 05:45. Skulle ni boka sista flyget till Phuket 22:00 (ca) samma dag eller ta första flyget nästa morgon för att helt vara säker på att PCR testet hunnits analyserats? Tar gärna emot tips och följer denna tråd med spänning för att få ”berättelser från verkligheten” från er som gjort samma eller liknande resor med stopp.
Vår familj har identiskt dilemma, fast i slutet av februari.
 

SofiaFia

Ny medlem
Jag hade väntat till dagen efter. Att känna stressen över huruvida testet blir klart i tid känns inte som en bra start på semestern.
Jag hade väntat till dagen efter. Att känna stressen över huruvida testet blir klart i tid känns inte som en bra start på semestern.

Vår familj har identiskt dilemma, fast i slutet av februari.
Ja, du har rätt i det. Bättre att räkna med ett dygn på hotell än att känna stress. Då kan man ju kanske till och med känna sig någorlunda ”utvilad”/i fas med jetlag när vi når Khao Lak.
 
Toppen