Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Brandten

Medlem
Jag landade i tisdags, 2 nov, och hade som du en jättebra erfarenhet. Tidigt av planet, förbi alla stationer som säger exakt vad du ska göra. Jag var i taxin till hotellet nån minut efter pinneninäsan. Jag tycker även att hela COEprocessen (som iofs inte spelar nån roll längre) var ganska tydlig och ITmässigt fungerade den 100 ggr bättre än SK-IT.
Var det pinne lite i näsan eller hjärnsubstans-svabb?
Vad händer efter flyget/ankomst dvs karantänhotell etc? Inlåst på rum eller fritt på resort?
 

Johnjohn

Medlem
Var det pinne lite i näsan eller hjärnsubstans-svabb?
Vad händer efter flyget/ankomst dvs karantänhotell etc? Inlåst på rum eller fritt på resort?
Du checkar in på hotellet, blir följd till rummet och får stanna där tills dem ringer till rummet med svar. Tog ca 5 h för mig sist.
Det var en 7/10 på en skala av obehaglig. Gjort många pcr test... Detta var absolut en av de sämre.
 

Svante

Medlem
Flyger ner på fredag till Phuket. Sitter nu medelst både COE och ThailandPass:).... Får se hur jag ska komma på (välja) vilken jag ska använda...
 
Hej har en resa till Phuket bokad 25 december.
Så här ser flygrutten ut:
Köpenhamn-Zurich-Phuket

Phuket-Seoul-Frankfurt-Köpenhamn

Är det något jag ska tänka på angående vaccinpass och pcrtest?
Är det karantän 1 dag när man landar? Måste man boka något speciellt hotell?
Någon vänlig själ som vill hjälpa mig få klarhet på detta? :)
 

Johnjohn

Medlem
Hej har en resa till Phuket bokad 25 december.
Så här ser flygrutten ut:
Köpenhamn-Zurich-Phuket

Phuket-Seoul-Frankfurt-Köpenhamn

Är det något jag ska tänka på angående vaccinpass och pcrtest?
Är det karantän 1 dag när man landar? Måste man boka något speciellt hotell?
Någon vänlig själ som vill hjälpa mig få klarhet på detta? :)
Ja, ja och ja
Test & Go: Quarantine-Free Thailand Reopening for Vaccinated Tourists From 1 November 2021 - TAT Newsroom
 

Attachments

  • Traveller-Journey-Exemption-from-Quarantine-TEST-GO-scaled.jpeg
    Traveller-Journey-Exemption-from-Quarantine-TEST-GO-scaled.jpeg
    112,4 KB · Visningar: 89

ante_77

Medlem
Hej har en resa till Phuket bokad 25 december.
Så här ser flygrutten ut:
Köpenhamn-Zurich-Phuket

Phuket-Seoul-Frankfurt-Köpenhamn

Är det något jag ska tänka på angående vaccinpass och pcrtest?
Är det karantän 1 dag när man landar? Måste man boka något speciellt hotell?
Någon vänlig själ som vill hjälpa mig få klarhet på detta? :)

Även på ZRH ska man dokumentera att man har vaccin eller PCR även för transfer, men de dokumenten har du nog om du har fått TP.

På returen får du nog kolla upp vilka regler som gäller vid transit på flygplatserna.
Resultat av PCR-test bör vara utskrivet redan innan incheck på CPH.

Resten har du fått svar på kan jag tro
 

Lynx

Medlem
Kan rapportera att intyg från Trygg-Hansa funkade utmärkt, TH skickade det med post med stämplar mm

Är det någon som vet vad som gäller vid transit i Phuket - är det möjligt eller måste man stanna första natten i Phuket eller kan man flyga vidare till BKK (med samma plan eller annat plan som har ett tekniskt stop i Phuket)? Tex TG 953 (från CPH) och byta till TG 927 (från FRA) eller bara TG 953?

Skrev TG953/TG927 i Thailandpass ansökan och det godkändes men de godkände även en icke betald första hotellnatt….
 

apknug

Medlem
Kan rapportera att intyg från Trygg-Hansa funkade utmärkt, TH skickade det med post med stämplar mm

Är det någon som vet vad som gäller vid transit i Phuket - är det möjligt eller måste man stanna första natten i Phuket eller kan man flyga vidare till BKK (med samma plan eller annat plan som har ett tekniskt stop i Phuket)? Tex TG 953 (från CPH) och byta till TG 927 (från FRA) eller bara TG 953?

Skrev TG953/TG927 i Thailandpass ansökan och det godkändes men de godkände även en icke betald första hotellnatt….
Fick du specat 50 000 USD från trygg Hansa?

En bekant till mig gick på pumpen där då de vägrade av "juridiska skäl" skriva belopp.
 

squeezen

Medlem
Tror ni det är lönt att ta sig till BKK om man landar 16:50 och ska lyfta igen 22:50 kommande dag?
Idioti eller hinner man få ett dygn med kvalite?
 
Toppen