Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

ante_77

Medlem
Sant, jag som förväxlar det med COE...snurrig nu

Precis snackat med dem.
"It varies, It takes from 5 minutes up to 7 days.
That’s why we request 7 days before departure for safe side."
Nu är jag lugn igen.... :)

Min uppfattning är att allt är autogenererat. Om inte, så är det ”feldokumenterat” och ska då gås igenom manuellt. Ska det gås igenom manuellt så ligger det tusentals ”skräpansökningar” i kö då folk har försökt typ 10ggr p.g.a diverse problem.
Har man klurar ut var problemet ligger så har man sitt visum på 30 sekunder.

Sedan är detta endast en teori.
Jag själv litar inte på att någon servicetjänst skulle göra något extra för mig själv ifall det blir knepigt. Tjänsteleverantörer kommer aldrig att behöva lida för problemen och således kan dessa luta sig tillbaka i stolen och bara säga ”Otur”. Jag litar endast på mig själv och jag är även då skeptisk över han som håller i rodret.
 
SHA+ certifierade 5-stjärniga hotellet Avani Sukhumvit finns att boka på Agoda för 250-300 kr/natt. Skynda fynda! (Tips taget från Secret Flying).

https://www.agoda.com/sv-se/search?...60&city=9395&adults=2&children=0&hc=USD&los=2



7a160d3327f151984e9d620cd0cea0f4.jpg
 

pycko

Medlem
Hittade detta på Mandarin Orientals hemsida, säkert inte billigt men svar inom 4-6 timmar känns inte så dumt.

”Proceed directly to Mandarin Oriental, Bangkok via our pre-booked limousine for your COVID-19 RT-PCR test.
Mandarin Oriental, Bangkok is proud to partner with BNH Hospital, one of the Kingdom’s leading private hospitals. The Mandarin Oriental, Bangkok BNH PCR Testing Clinic will operate from beside the hotel 7 days per week and your result will be returned in 4 to 6 hours. Please note that children between 6 years to 12 years will have a saliva test.”
 

Rusty

Ny medlem
SHA+ certifierade 5-stjärniga hotellet Avani Sukhumvit finns att boka på Agoda för 250-300 kr/natt. Skynda fynda! (Tips taget från Secret Flying).

https://www.agoda.com/sv-se/search?...60&city=9395&adults=2&children=0&hc=USD&los=2



7a160d3327f151984e9d620cd0cea0f4.jpg
När man först anländer måste man dock boka ett paket för första dygnet med pcr test, flygplats transfer osv. Dom paketen landar på +2000 sek för två personer.

Det går att söka på quarantine hotel på agodas hemsida om man använder dator. Har inte lyckats i mobilen, vare sig med app eller webbplats.

Dock stämmer det att man kan hitta fantastiska erbjudanden när ankomst karantän/ test är avklarade
 
Hittade detta på Mandarin Orientals hemsida, säkert inte billigt men svar inom 4-6 timmar känns inte så dumt.

”Proceed directly to Mandarin Oriental, Bangkok via our pre-booked limousine for your COVID-19 RT-PCR test.
Mandarin Oriental, Bangkok is proud to partner with BNH Hospital, one of the Kingdom’s leading private hospitals. The Mandarin Oriental, Bangkok BNH PCR Testing Clinic will operate from beside the hotel 7 days per week and your result will be returned in 4 to 6 hours. Please note that children between 6 years to 12 years will have a saliva test.”
Ja, finns nog många sämre ställen att ligga och vänta på sitt testresultat
 

mackan33

Medlem
Hittade detta på Mandarin Orientals hemsida, säkert inte billigt men svar inom 4-6 timmar känns inte så dumt.

”Proceed directly to Mandarin Oriental, Bangkok via our pre-booked limousine for your COVID-19 RT-PCR test.
Mandarin Oriental, Bangkok is proud to partner with BNH Hospital, one of the Kingdom’s leading private hospitals. The Mandarin Oriental, Bangkok BNH PCR Testing Clinic will operate from beside the hotel 7 days per week and your result will be returned in 4 to 6 hours. Please note that children between 6 years to 12 years will have a saliva test.”

På Sofitel kan man köpa Fast Track med svar inom 4h för 1500 thb net. Som tillägg till Test & Go paketet som kostar 4000thb net. Rätt skönt att bara ta en stödvila och sedan få svar.
 

Johnjohn

Medlem
Fått QR-kod nu och approved thailand pass!
Jag fick den på 3 sek när jag provade själv.
Dock sa alla att använda crome...provade men funkade inte. Installerade t om CORS Chrome Extension men funkade inte.
Provade Edge och gick super.
upload_2021-11-7_12-18-3.png
 
Toppen