Senaste nytt

THAI First Class Lounge nekad inträde! (vid ankomst med THAI First)

JimmyH

Medlem
Alltid vid avresa i F, men ankommer man i F och har en vidare anslutning i C så får man eskort till loungen, men inte sedan vid avgång!

Det undrat jag om det stämmer , vi blev erbjudna eskort till gaten på väg hem till Arlanda men eftersom vi ville röra på oss lite så gick vi på egen hand till sist.
 
Dum fråga kanske men visst är det royal first lounge bör man gå till i BKK när man reser first? Och tror ni dom fixar ett boardingkort om jag inte har något? Ska vidare till Sydney

På väg dit!
 
Någon som vet om det fortfarande fungerar att komma in i first-loungen när man anländer i F och åker vidare med C? Thai båda flygen. Står uttryckligen på deras hemsida att det är avgående flyg som avgör men det har jag för mig det gjort tidigare också men att personalen böjt lite på reglerna.

Ska göra det om någon vecka så lite nyfiken på vad jag ska förvänta mig.
 

JimmyH

Medlem
När vi flög SYD - BBK i First och sen vidare i business class mot ARN så mötte dom oss vid gaten och körde oss till first class loungen, det var ganska precis ett år sen nu så det kan ju ha ändrats.
 
Någon som vet om det fortfarande fungerar att komma in i first-loungen när man anländer i F och åker vidare med C? Thai båda flygen. Står uttryckligen på deras hemsida att det är avgående flyg som avgör men det har jag för mig det gjort tidigare också men att personalen böjt lite på reglerna.

Ska göra det om någon vecka så lite nyfiken på vad jag ska förvänta mig.


Så länge det inte är vidare inrikes från BKK efter ankomst i First internationellt. Skall du vidare inrikes möter dem dig och tar dig snabbt genom immigrations och allt till inrikesloungen (business class lounge). Annars skall de vara full OK om du fortsätter internationellt med TG i business. Du får också "bara 30 min massage" istället för 60 min som normalt ingår om man flyger First
 

Hylve

Medlem
Någon som vet om det fortfarande fungerar att komma in i first-loungen när man anländer i F och åker vidare med C? Thai båda flygen. Står uttryckligen på deras hemsida att det är avgående flyg som avgör men det har jag för mig det gjort tidigare också men att personalen böjt lite på reglerna.

Ska göra det om någon vecka så lite nyfiken på vad jag ska förvänta mig.

Var inga som helst problem för några veckor sedan. Ankom i thai F och åkte vidare med thai ekonomi (internationellt), på separat biljett dessutom. Loungeaccess och massage erbjöds!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Glenn E

Medlem
Så länge det inte är vidare inrikes från BKK efter ankomst i First internationellt. Skall du vidare inrikes möter dem dig och tar dig snabbt genom immigrations och allt till inrikesloungen (business class lounge). Annars skall de vara full OK om du fortsätter internationellt med TG i business. Du får också "bara 30 min massage" istället för 60 min som normalt ingår om man flyger First
Jag fick F lounge då jag ankom i F och skulle vidare till Phuket i C för några år sedan. De ville köra mig till passkontrollen mot inrikes delen men jag hade några timmar mellan flygen och sa att jag ville till C loungen utrikes. Då tog de mig till F loungen.
Så det kan gå...
 

Johans00

Medlem
Någon ny uppdatering på om man kommer in om man ankommer i F och ska forsätta i C? Kollar på att flyga KIX-BKK med Thai i F och sedan vidare till SIN med SQ i C. Hjälper det om jag väljer att flyga Thai istället för SQ sista biten?
 
Toppen