Senaste nytt

Test: Apple Watch for frekvente rejsende

Redaktionen

Medlem
applewatch-564x211.jpg

Apple Watch var måske verdens meste kendte armbåndsur allerede inden det var muligt at købe. Nu har det første eksemplarer nået kunderne og internettet flyder over med tests og meninger. BusinessClass har testet at flyve med Apple Watch og tre populære apps: British Airways, SAS og TripCase.

Originaltekst af Joakim Everstin.

Min første rejse med Apple Watch
Det var med stor forventning jeg åbnede pakken fra Apple dagen efter de første Apple Watch-ure var blevet sendt ud til kunder. Apple kan virkelig det med at bygge forventninger op, og man bliver ikke skuffet når man pakker det relativt simple ur ud.


Apple Watch æske


Til at starte med havde jeg problemer med at få notifikationer til at virke og det det krævede en nulstilling inden alt fungere perfekt – og der mener jeg perfekt.

Jeg var ganske skeptisk og det var ikke med god vilje jeg opgave mit elskede Pebble for et Apple Watch. Jeg havde læst ganske meget om uret og mange mente man skulle vente til version 2 af Apple, men jeg er uenig. Det er korrekt at uret er lang tid om at tænde, men hvor ofte slukker man et ur?

Eftersom jeg i mit job hos Sabre fokuserer på rejseapps installerede jeg selvfølgelig de apps som for tiden findes til Apple Watch: TripCase, British Airways, United og SAS.



Meget passende havde jeg en rejse til Oslo allerede mandag og jeg sørgede for at mit Apple Watch var ladt helt op, så jeg med sikkerhed havde strøm til rejsen. Denne gang anvendte jeg TripCase og British Airways apps og jeg må sige at jeg blev overrasket over hvor hurtigt mit Apple Watch blev en rejsepartner man kan regne med. Tydelige notifikationer og vældigt intuitivt at anvende.

Nogle timer inden afgang kommer der en notifikation fra Passbook om den kommende flyvning.



Når man åbner BA appen får man info om den kommende flyvning samt en vejrudsigt.



Når man flyver fra London Heathrow T5 med British Airways kommer gateinformation og flystatus også frem i appen og man behøver ikke længere stå og vente foran skærmene med fly information for at se hvor man skal hen.



Inden boarding benyttede jeg tiden til at kontrollere min EuroBonus saldo i SAS appen hvilket fungerede upåklageligt.



Ved ombordstigning åbner jeg boardingpasset fra Passbook som er indbygget i Apple Watch platformen.



Det eneste problem med boardingkor-læseren hos British Airways er at de er for små til at få hånden ind mellem og uret under læseren, jeg var således tvunget til at hive telefonen frem for at scanne stregkoden på det mobile boardingkort.

På vejen hjem til London fra Oslo dukkede der en notifikation op fra TripCase – min flyvning var blevet annuleret. Det skyldtes at jeg havde opgraderet til business class og at mit PNR hos rejsebureauet var blevet annuleret og skabt på ny i British Airways system – det var således helt rigtigt at sende en notifikation og jeg fik bekræftet at TripCase fungerer som som det skal.



Da jeg sad og ventede på at boarde flyet hjem til London kunne jeg også se min næste flyvning til Dubai i TripCase appen.



Afslutning
Jeg kan varmt anbefale Appel Watch til frekvente rejsende eftersom apperne er godt designede og sender den nødvendige information på det rigtige tidspunkt under rejsens forløb.

Fodnote: Joakim Everstin er “Head of Innovation” i Sabre Travel Network, baseret i London. TripCase og TripCase appen er et produkt fra Sabre. Joakim er svensk og har stor erfaring fra rejsebranchen og er en rigtig frekvent rejsende. Artiklen er skrevet på vegne af os.

Læs mere »
 
Toppen