Senaste nytt

Taxi/Sightseeing CDG - Paris

JimmyH

Medlem
Vi är ett gäng grabbar som ska på en snabb tur till Frankrike för att gå på konsert och behöver lite tips på transport från CDG in till centrala Paris.

Då vi endast har en kväll i Paris så var en ide att försöka kombinera transporten med lite sightseeing av enklare sort. Nån som har tips på nån pålitlig tjänst ?

Vi landar 14:00 den 4/7 så hoppas trafiken inte är allt för jobbig då.
 
Jag har använt Suntransfers fram och tillbaka det funkade jättebra, och Uber. Men undvikit motorcyklarna :eek: Dock vet jag inte om Suntransfers sightseear nåt, men kan där rekommendera Ducasse Sur Seine ;)
 

Berglund

Medlem
Paristrafiken kan stå närmast helt stilla vid rusning eller vid stora event. Att då försöka åka runt och köra sight seeing i en taxi och samtidigt ha en konserttid att passa känns olämpligt.

Tunnelbanan fungerar bra i Paris, är tämligen pålitlig och kostar inte särskilt mycket per person. Alternativt finns det inte mindre än TOLV (12!) företag som placerar ut elsparkcyklar runt om Paris. Det är aldrig problem att hitta några, tvärtom, de står praktiskt taget ”överallt”. Enda fördelen är att man snabbt kommer fram och precis exakt dit du/ni ska.

Från flygplatsen går det tåg, både snabbtåg och ett ”regionaltåg” som tar några minuter längre tid. Något av dessa hade jag rekommenderat istället för taxi. Fyller man en taxi/Uber ifrån flygplatsen så blir det dock onekligen prisvärt per person!
 

rvarttinen

Medlem
Taxi från flygplatsen kan bli lite dyrt i min mening, flygbuss eller tåg är nog mer prisvärda. Har inte kvar länken i skrivande stund, men det finns sightseeingturer med små Citroën (deux chevaux) med guide. De har olika turer genom olika stadsdelar som jag kommer ihåg.
 
Last edited:

Lipstick

Medlem
Skulle nog aldrig överväga något annat än RER B.

+ 1 på det.

Varit i Paris i 20+ gånger. Åkte alltid taxi från flygplatsen till stan förr i världen men de senast 5-7 åren har trafiken bara blivit värre och värre. Tåg (RER) till stan är det vettigaste alternativet om du/ni vill komma fram smidigast. Om ni bor centralt så får man en sort sightseeing bara genom att promenera runt i centrala Paris, tex Operan, Place Vendome, Tuilerierna, Place de la Concorde etc med det beror förstås hur mycket tid ni har sammanlagt. Hoppas ni får en trevlig helg!
 

JimmyH

Medlem
Tack , jag går på era tips!

Ser ut som visite 1 dagars kort blir ett bra val för oss då vi ska vidare med tåg mot Tours dagen efter.
 
Toppen