Senaste nytt

Taxi New York

Rickard_O

Medlem
Var hämtar Uber på Newark, är det bakom alla Yellow cabs?
Flesta flygplatser har guider om hur det går till, syns i appen när man öppnar den och känner av var du befinner dig.

upload_2021-12-15_10-50-10.png
 

Petter

Medlem
Vilken terminal ankommer ni? Det är normalt "curbe side" med tydliga instruktioner vilket område. Förrförra veckan var Terminal C så kaotiskt så vi kom överens om att jag skulle gå till "Departure"

Ankommer till Terminal B ( SAS)

Har tidigare tagit vanlig taxi men tycker ofta att förarna pratar knacking engelska..
 

Senator

Moderator
Ankommer till Terminal B ( SAS)

Har tidigare tagit vanlig taxi men tycker ofta att förarna pratar knacking engelska..

Då vet jag inte om Uber är bättre ;) Men billigare är det i alla fall till Manhattan. Det är busenkelt som @Rickard_O länkar till. Enkla instruktioner när du bokar. Jag gör det när jag är genom tullfiltret. Bil normalt inom 7-10 minuter.
 

mha321

Medlem
Ankommer till Terminal B ( SAS)

Har tidigare tagit vanlig taxi men tycker ofta att förarna pratar knacking engelska..
När du kommer ut från tullen går du en bit bort åt vänster. Skyltat (med ground transportation, inte Uber direkt). Sedan är det "en gata ut" och skyltade numrerade sektioner. Busenkelt med instruktionerna i appen.
 

sembl

Medlem
I new York är tipset att alltid bli upplockad på Departures. Det är oftast kaos vid arrivals. Även inrikes på tex LGA.

När det gäller engelska, så är den obefintlig oavsett om det är yellow cab eller Uber.
 

starmac

Medlem
Påväg till Newark om några veckor. Funderar på att ta en Uber från Newark till stan. Fungerar det likadant som i Sverige? Dvs. bokar en (efter tull), kliver in, åker, kommer fram, kliver ur och säger hejdå. Eller ska det meckas med kort/dricks/annat? Ser jag hela priset direkt i appen? Kan man bli "lurad" på något sätt? Vi är 2 personer som ska in till Times Square med varsitt handbagage och en större resväska.
 
Toppen