Taggens guide till att skriva reserapport i första klass

Diskussion i 'Rejserapporter' startet af Taggen, 8 August 2019.

Tags:
  1. Stenis32

Stenis32 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det här är det roligaste jag läst på BC sedan jag joinade för några år sedan. Utsökt sammanställning

Gus, Milan, ulagun og 2 andre synes godt om dette.
  2. Brandten

Brandten Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Thats it!!

Denna guide ska följas till punkt och pricka på min nästa bokning. Ska skriva ut den och stryka över alla moment, självklart efter att det är postat här på BC.

Vad gäller att det finns mycket rapporter här så kryllar det ju inte av tex Air China F, Air India F eller flera andra bolag med nya kabiner etc. Finns nog mycket att rapportera om!

martin.agren, Brandforce, Janne V og 5 andre synes godt om dette.
  3. Lagerman

Lagerman Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack @Taggen för ett skönt garv!! Det var just detta (även om det då var oskrivet) regelverk som fick mig att avstå att rapportera min ”First First” i somras. Saknade bilder på många av de obligatoriska momenten, och de jag hade var tagna i fel vinkel! ☺️ Dessutom hade jag refererat till Champagnen i termer som smaskens eller asgod!

Knucket, aruba1, Brandforce og 3 andre synes godt om dette.
  4. Taggen

Taggen Medlem

By:
    Stockholm
    Fast det är en balans. Mitt ironiserande och raljerande över vissa mönster i rapporter får inte ha en avskräckande effekt för då vill ingen skriva till slut då man inte tror sig ha något nytt att komma med. Jag tycker historierna många gånger här är roligare och mer personliga att läsa än onemileatatime eller thepointsguy eller tom. Flyertalk, som ibland är väldigt fyrkantiga. Lucky skriver t.ex. på precis samma sätt hela tiden och recensionerna blir väldigt torra till slut då det mer eller mindre följer en mall. Jag säger bara kör, skriv och fundera i efterhand. Ta rygg på någon du tycker har en bra stil eller hitta din egen väg. Skriv något personligt om hur hårt du jobbat för att sitta i FCT, skitfull på 12 sorters champagne och väntar på Helmut i sin S-klass för att köra dig till planet. Är det inte så influencers jobbar? När de visar upp sig på Instagram skall det kännas "äkta" och "genuint". Det skall inte vara ett uppenbart kommersiellt syfte. Att dela en upplevelse skall vara positivit för då blir det fler.

Nää, skit i det. Ut och boka First Class, business class eller någon annan j...a class, res, skriv, raljera, beröm, dissa, ironisera och rekommendera så blir vi nöjda. Se till att sedan komma på träffarna någonstans i Sverige och berätta live. Kanske mer gruppresor à la Austin skulle vara kul? Det finns åtta lediga bonusplatser till Mexico den 8:e Augusti med Lufthansa i First. Tänk hela kabinen full med bara BC-medlemmar. Det vore något att rapportera om.

Knucket, aruba1, Jane Insane og 12 andre synes godt om dette.
  5. Taggen

Taggen Medlem

By:
    Stockholm
    Det är ok, rookie mistake. Nästa gång vet du vad som gäller. Cred till att du inte använde bara "gott" dock, utan målade språket lite extra. :D:D

Brandforce, Jeff, Mattias Holmén og 2 andre synes godt om dette.
  6. Johan Gott

Johan Gott Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för ett gott skratt och faktiskt en del grymma tips! @Taggen! Jag anade inte hur många misstag jag begick vid skrivandet av min senaste rapport :p

Mattias Holmén og Tonton synes godt om dette.
  7. CJR

CJR Medlem

By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Denna eminenta checklista ska jag ta med på min nästa First-flygning. Bra Taggen!

Mattias Holmén og Taggen synes godt om dette.
  8. När vi talar om trollen...

Milan, rosenstam og Diamond-in-the-ruff synes godt om dette.
  9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Herregud.. Med tanke på hur det var på väg till Austin finns det väl risk för totalt kaos i F..

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!