Senaste nytt

Ta med mat/dryck från loungen

Kimmen00

Medlem
Samma regler där som vi tidigare nämnt - det som erbjuds är till för att ätas/drickas i loungen. Du kan fråga om du får ta med till rummet, men räkna med att det inte är tillåtet.

På många hotell i USA som jag bott på (mest Mariotts executive lounger: DC, Cincinnati, LA, Dallas, Orlando etc ) är det mer regel än undantag att folk plundrar dricka, kaffe etc och tar med sig ut.. Ingen som reagerar på det alls. Men så är ju doggybagging fullständigt normalt i Staterna.
 

mha321

Medlem
På många hotell i USA som jag bott på (mest Mariotts executive lounger: DC, Cincinnati, LA, Dallas, Orlando etc ) är det mer regel än undantag att folk plundrar dricka, kaffe etc och tar med sig ut.. Ingen som reagerar på det alls. Men så är ju doggybagging fullständigt normalt i Staterna.
Just för kaffe har de ju ofta takeaway-muggar och vanliga muggar att välja på. Då tycker jag faktiskt man kan utgå ifrån att det är meningen att man ska ta med sig det.

Mer än en gång har jag fått kommentarer från lounge-värden/värdinnan om "ska du inte ta med dig ett par vatten eller läsk ner? Vi stänger kl <x>, så det är bäst att bunkra" ungefär.
 

agehall

Medlem
På många hotell i USA som jag bott på (mest Mariotts executive lounger: DC, Cincinnati, LA, Dallas, Orlando etc ) är det mer regel än undantag att folk plundrar dricka, kaffe etc och tar med sig ut.. Ingen som reagerar på det alls. Men så är ju doggybagging fullständigt normalt i Staterna.

Jo, jag har också sett det där i USA. Det är nog mer accepterat där än i övriga världen.

Just för kaffe har de ju ofta takeaway-muggar och vanliga muggar att välja på. Då tycker jag faktiskt man kan utgå ifrån att det är meningen att man ska ta med sig det.

Ja, det är ju ett relativt uppenbart undantag skulle jag säga.
 

NyfikenGrau

Medlem
På många hotell i USA som jag bott på (mest Mariotts executive lounger: DC, Cincinnati, LA, Dallas, Orlando etc ) är det mer regel än undantag att folk plundrar dricka, kaffe etc och tar med sig ut.. Ingen som reagerar på det alls. Men så är ju doggybagging fullständigt normalt i Staterna.

Intressant jämförelse, som jag själv har förståelse för - om alternativet är att slänga maten för att man inte hinner äta upp för att man måste iväg, är det ju tveklöst mer rätt rent moraliskt att ta med sig påbörjad mat och dryck än att slänga den, oavsett loungeregler.
Ej påbörjad mat/dryck är en helt annan sak.
 

Stefan62

Medlem
...om alternativet är att slänga maten för att man inte hinner äta upp för att man måste iväg, är det ju tveklöst mer rätt rent moraliskt att ta med sig påbörjad mat och dryck än att slänga den, oavsett loungeregler.

Instämmer helt!

Idag är det torsdag och jag kommer att passera loungerna i Oslo där det serveras varmkorv. Det skulle kunna hända att jag tar med mig en "påbörjad" varmkorv i bröd - utan att jag skulle ha en tanke på att det skulle vara otillåtet eller stöld. Jag skulle dock aldrig ha en tanke på att ta med mig ett påbörjat glas vin eller en flaska öl eller liknande.
 

NyfikenGrau

Medlem
Självklart gör man sitt yttersta för att avsluta ätandet och drickandet i loungen och jag har själv aldrig tagit med något annat än typ ett påbörjat äpple - loungeglas är ju för det mesta så små att det inte bör vara något problem ens för en proppmätt att sänka dem ;)

Menar bara att det är ännu sämre stil att slänga/lämna mat än att "sno" den.
 

Bryant

Medlem
Just för kaffe har de ju ofta takeaway-muggar och vanliga muggar att välja på. Då tycker jag faktiskt man kan utgå ifrån att det är meningen att man ska ta med sig det.

Mer än en gång har jag fått kommentarer från lounge-värden/värdinnan om "ska du inte ta med dig ett par vatten eller läsk ner? Vi stänger kl <x>, så det är bäst att bunkra" ungefär.

När jag tänker efter så var det likadant på radisson i Chicago.

Folk kom upp och hämtade öl/vin och gick till rummet. Vi gjorde likadant och det var ingen som så något.
 

Kimmen00

Medlem
När jag tänker efter så var det likadant på radisson i Chicago.

Folk kom upp och hämtade öl/vin och gick till rummet. Vi gjorde likadant och det var ingen som så något.

Absolut. I staterna gör jag det ofta. Det gör många och loungepersonalen uppmanar ju tom ibland till det. Både alkohol som alkoholfritt. Finns ju ofta stora cups som man kan fylla snacks i som folk tar med sig. Det är inget jag reflekterat över faktiskt.
 

LP

Medlem
Thai's businesslounge i bangkok har alla vin och sprit drycker i en bemannad bar. Lååångt bort från där man sitter.
Antar att kan bero på att dom vill minska svinnet ?
 
Toppen