Senaste nytt

Ta in 3 personer in i Lufthansa Business lounge i Boston?

Hachans

Medlem
Det där är ett riktigt bra råd, jag har med vänlighet lyckats få in 3 gäster til British Airways First lounge i London, fått min fru uppgraderad på Gulf Air när det bara fanns en plats i Business att köpa, men som också sagts här tidigare, räkna inte med det, men ibland går det med extra vänlighet

Ja, men du pratar om en lounge som har enbart ståplats när det är dags för avgång med LH.

Lufthansa har två flyg typ samtidigt, Swiss har ett och så SAS. Det är alltid fullt i loungen så det är så osannolikt att det går att det knappt är värt att slösa tid.
 

nissefalk

Medlem
Ja, men du pratar om en lounge som har enbart ståplats när det är dags för avgång med LH.

Lufthansa har två flyg typ samtidigt, Swiss har ett och så SAS. Det är alltid fullt i loungen så det är så osannolikt att det går att det knappt är värt att slösa tid.

Ha, ja det är ju förmodligen en helt avgörande faktor....

EDIT, men, att det är fullt innebär ju inte att rådet att vara trevlig är ett dåligt råd.....
 

Senator

Moderator
Nejdå, de är visst ihopkopplade. Det finns en dörr längst bort i hörnet där SAS flög ifrån när det var Privatair. Glasgång där du kommer airside terminal C. Sen vet jag inte om det går att komma vidare därifrån till resten av flygplatsen. Men Cs utbud är bättre än terminal E. Men jag vet inte var Uniteds lounger är.

Tack. Det var nytt för mig. Hittar mellan Terminal C och E, men inte Terminal B som United använder:

massport.com/logan-airport/flights/connecting-flights/

Senast jag åkte med United till BOS och vidare med Lufthansa så blev jag tillsagt Landside transit med buss från B till E. Men det kan ha ändrats sedan februari 2018. Sen går det säkert at ta sig mellan B och C. Men det är en rätt lång promenad om jag minns rätt. Har promenerat landside några gånger och det är svettigt
 

FilipJ

Medlem
Lite Ot, får man boarda från loungen med SAS eller är det bara på LHs egna flighter?
Sist jag flög med SAS från BOS hade de gate 6, dvs åt höger när mangår igenom security. Som tur är går ju det att gå på 5 min från loungen med raskt steg.
 

Hachans

Medlem
Tack. Det var nytt för mig. Hittar mellan Terminal C och E, men inte Terminal B som United använder:

massport.com/logan-airport/flights/connecting-flights/

Senast jag åkte med United till BOS och vidare med Lufthansa så blev jag tillsagt Landside transit med buss från B till E. Men det kan ha ändrats sedan februari 2018. Sen går det säkert at ta sig mellan B och C. Men det är en rätt lång promenad om jag minns rätt. Har promenerat landside några gånger och det är svettigt

Jo, gången är bara ett par år gammal. Men såg den av en slump en gång innan jag blev medveten resenär och då spenderade jag mycket tid med att gå runt och kolla läget och svor över att det inte fanns någon Dunkin Donuts airside i terminal E vilket typ är enda stället i hela Massachusetts det inte fanns. Men så en dag såg jag gången in i C där det finns fler trevliga matställen och så.
 
Toppen