Senaste nytt

Ta din safe och gå

maba

Medlem
Lite trött på värdeboxar som inte är förankrade i någonting som denna på Novotel Benoa Bali.

image.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Om det finns tillräckligt många huvudnycklar på vift spelar det väl mindre roll om skåpet är förankrat eller inte ;)

Men jag håller med om att det är förhållandevis ofta man ser skåp som inte förankrats :(
 

Jönsson

Medlem
När jag började bo på hotell så låste man in värdesakerna i receptionens kassaskåp. Checkar framförallt. Resecheckar i synnerhet. Det har förändrats en aning. Nu kan man alltså ta med sig sitt eget kassaskåp under armen. :)
 

Left Turn

Medlem
På ett hotellrum i Köpenhamn fick vi två värdeskåp för säkerhets skull! Ingen av dem var dock förankrade i något:rolleyes: De hade även satt dit en post-it lapp med koden:confused:
IMG_5851.jpg
 

Jönsson

Medlem
På ett hotellrum i Köpenhamn fick vi två värdeskåp för säkerhets skull! Ingen av dem var dock förankrade i något:rolleyes: De hade även satt dit en post-it lapp med koden:confused:
Visa bifogad bild 65507
Det är meningen du ska låsa in det ena värdeskåpet i det andra. Lappen med kombinationen låses för säkerhets skull in i det försöka skåpet så att ingen kan hitta koden. Då blir det väldigt säkert.
 
Lite kuriosa. När jag hörde talas om den här typen av skåp för första gången var för knappt 30 år sedan. Jag jobbade då på en Electrolux fabrik som tillverkade sådana. Dessa låstes dock med nyckel.

Monteringen av dessa var en bisyssla som vi fick tilldelat oss när ordinarie produktionsbatch (av torkskåp och överskåp) var färdig. Jag vill minnas att ackordet på dessa var ganska bra.

Det var dock ingen som riktigt visste hur de skulle användas. Ryktet sa att de monterades in i hotellrummens kylskåp. Något jag aldrig riktigt förstod. Nu vet jag bättre. :)
 
Toppen