Senaste nytt

Swiss till Dubai/Muscat

EricT

Medlem
Jag ska till Dubai/Oman.

Med Swiss i business till Dubai kostar det ca 15kkr. Ska man hela vägen till MCT kostar det 26kkr. Enkel med Swiss mellan MCT och DXB kostar 1500 kr i Business. Mycket märklig prissättning.

Kan man i Oman köpa enkel till DXB för 1500 kr och sedan "gå på samma plan" i Dubai till ZRH? (ja eller sitta kvar...) Hur ser regler ut för sånt? (jag är fullständigt okunnig inom detta)

Tackar på förhand för svar!
 

Jacob

Medlem
Stoppet i Dubai är 40 minuter så du hinner omöjligt av, förbi transfer security, förbi transfer check-in och ombord igen på den korta tiden.

Men det finns ju fler flygbolag som flyger Dubai-Muscat än Swiss.
 

EricT

Medlem
Jag menar att jag köper MCT-DXB och har redan en DXB-ARN. Alltså ber jag dom checka in mig hela sträckan hem när jag checkar in i Oman. Fungerar det?
 

Jacob

Medlem
Jag menar att jag köper MCT-DXB och har redan en DXB-ARN. Alltså ber jag dom checka in mig hela sträckan hem när jag checkar in i Oman. Fungerar det?
Det kommer inte fungera eftersom du har separata biljetter och behöver passera transfer check-in i Dubai för att få boardingkort för andra halvan av flygningen. Eftersom det är två olika biljetter måste du gå av i Dubai, precis som vid vilken transfer som helst. Att det är samma flygplan spelar ingen roll.

Men som sagt både Emirates och Oman Air flyger Dubai-Muscat flera gånger per dag. Boka in dig på någon av dessa flygbolags flygningar med 2-3 timmar transfer i Dubai. Det är en flygning på 45 minuter.
 
Toppen