Senaste nytt

Swiss check-in på Arlanda - varför synkar de inte med SAS/Lufthansa/Austrian?

Hall

Medlem
Väl på ämnet: Jag flyger med Austrian från ARN om två veckor och undrar ifall OS numera har egna diskar, eller om man fortfarande måste traska till SAS. Om nu OS har bytt till Menzies är det då möjligt att checka in via deras app?

Check in på OS var nere vid LX när jag var där nyss.
 

Paby

Medlem
Väl på ämnet: Jag flyger med Austrian från ARN om två veckor och undrar ifall OS numera har egna diskar, eller om man fortfarande måste traska till SAS. Om nu OS har bytt till Menzies är det då möjligt att checka in via deras app?

Ja, OS har egna diskar (som delas med LX). Vet ej hur det är med incheckning via deras app.
 

anjak

Medlem
Så här står det på Swiss.com
https://www.swiss.com/sweden/EN/swedish-airports.html

Jag checkar aldrig in manuellt då jag åker på handbagage, men nu har SAS hand om LH/LX/OS
Tack, jag hittade annan info på Swiss.com där det stog att check-in på Arlanda öppnade två timmar innan avgång. Men är det SAS så går det ju att lämna väskan fyra timmar innan. Spenderar hellre dom timmarna i loungen än i Sky City.
 

Mr Basic

Medlem
Lite OT men vad gäller för ett sällskap (ej familj men samma bokning) om endast en har status, får samtliga nyttja business check in då?
Verkar tyvärr inte gå att checka in online och köra bag drop med Swiss (ARN-ZRH-BIO).
 

Hachans

Medlem
Lite OT men vad gäller för ett sällskap (ej familj men samma bokning) om endast en har status, får samtliga nyttja business check in då?
Verkar tyvärr inte gå att checka in online och köra bag drop med Swiss (ARN-ZRH-BIO).

Vanligtvis brukar de inte vara kinkiga om man reser ihop på samma bokning, men vad som är tillåtet och inte formellt vet jag inte så man får kanske vara beredd på att bli nekad.
 
Toppen