Senaste nytt

Swiss check-in på Arlanda - varför synkar de inte med SAS/Lufthansa/Austrian?

Kristofer

Medlem
Går det att få ett Amadeusnummer om man frågar? Det är ju inte hela världen, men flighten går tidigt, så det hade varit skönt att redan vara incheckad.
 

Roger J

Medlem
I bokningen finns också SAS egna bokningsnummer, det är fem tecken. Det fungerar också bra vid incheckning på SAS hemsida. Dettta nummer finns garanterat i bokningen om det nu skulle visa sig svårt att få fram en Amadeus-referens.
 

Jacob

Medlem
Går det att checka in på nätet om man ska flyga SAS metal på Swiss-bokning? I så fall; gör man det på SAS eller Swiss hemsida? Bokningen är gjord på Swiss hemsida och ligger alltså inte i Amadeus.
Nu var det ett tag sedan jag flög Swiss från Arlanda, men jag vill minnas att det då gick att checka in på internet, på Swiss hemsida.

Vet någon förresten hur det är med incheckningsautomater för Swiss på Arlanda? Tidigare har det inte funnits (SAS automaterna funkar inte för Swiss) och det kändes sådär att behöva köa upp vid en disk när man bara hade handbagage.
 

Resenären

Medlem
Nu var det ett tag sedan jag flög Swiss från Arlanda, men jag vill minnas att det då gick att checka in på internet, på Swiss hemsida..

Visst går det utmärkt att checka in på Swiss hemsida, både från ARN och andra platser.
Eller använd Swiss app:
Check out this application on the App Store:


SWISS
Swiss International Air Lines Ltd.
Category: Travel
Updated: 03 okt 2011
 
Det gick inte att checka in på Swiss hemsida. SAS sida med Swiss-numret fungerade dock utmärkt. :)

Vill bara tacka för att denna tråd fanns. Är bokad på en LX flight ARN-ZRH imorrn. SK-codeshare. Bokad på sas.se, men det är ju LX-metall. Ser boknignen på sas.se bland mina bokningar, klickar på "check in" och då hittas inte mitt efternamn. Går till swiss.com för att försöka checka in. Där hänvisar den till advanced check in och där får jag upp att den inte är öppen för check in. Läser här och laddar ner appen. DÄR går det att checka in. Mkt strange!
 

guapeton

Medlem
Om jag minns rätt så har även Austrian bytt handling agent på Arlanda till Menzies.
Vet att LX tycker att de är enklare att jobba med och att de får bättre attention där än hos SGS.

OS har också tre.

TAP använder sig av Nordic Aero om det inte blivit någon förändring.
 

Jonas C

Medlem
Väl på ämnet: Jag flyger med Austrian från ARN om två veckor och undrar ifall OS numera har egna diskar, eller om man fortfarande måste traska till SAS. Om nu OS har bytt till Menzies är det då möjligt att checka in via deras app?
 
Toppen