Senaste nytt

Swiss Business Class Intra-Europa

richard87

Medlem
Jag är förvånad över att Stockholm-Milano T/R via Zürich (eller Stockholm-Barcelona T/R via Zürich) i Economy class + uppgraderingskostanden av hela resan var endast 2.000 SEK inkl. skatter.
Eller var det bara uppgraderingskostnaden 2.000 SEK? I så fall vad kosade Economy class biljetten före uppgraderingen?

1113:- ToR ekonomi ARN-ZRH-BCN
2253:- Totalt pris ink uppgradering

Boka flyg med förtroende | Google Flights

Milano hittar jag inte längre. Bokades ett par månader bak.
 

Jönsson

Medlem
61398F17-9588-43E1-86C7-E098A982986F.jpeg
Är det samma eländiga säten i alla deras narrow body plan?
Billigaste sortens Recaro slimline även i Business.
Swiss 777 intra Europa.
 

Jönsson

Medlem
Är 777 narrow body?

Dessutom så används de uppenbarligen, enligt Senator:s länk, bara på rutter som är runt en timme eller mindre.
Naturligtvis inte men eftersom ingen hade pratat om narrowbody i tråden sedan 2012 så antog jag att det var min kommentar du svarade på, och då valde jag att ignorera att du nämnde narrow body. Nästan alla linjer i Europa, med alla bolag, har ju vanliga ekonomistolar. Inga nyheter där. Förstod helt enkelt inte din kommentar.

Anledningen till att jag frågade om 777 var att de faktiskt har riktigta businessolar intra Europa, även om flygsträckan just nu är kort. Tidigare har det funnits lite längre linjer som Zurich - Aten (2.30h). Det blir av naturligara geografiska skäl aldrig några långa linjer inom Europa.
 

Senator

Moderator
@Jönsson jag tror tyvärr inte du kommer åt First Class kabinen på dessa korta rutter. Den är stängt, din bild är First inte Business.

Det är dock den bästa First Class hårdvaran jag har provat, med möjlig Singapore Airlines A380 Suite ett snäpp bättre.
 

Jönsson

Medlem
@Jönsson jag tror tyvärr inte du kommer åt First Class kabinen på dessa korta rutter. Den är stängt, din bild är First inte Business.

Det är dock den bästa First Class hårdvaran jag har provat, med möjlig Singapore Airlines A380 Suite ett snäpp bättre.
Så är det. Men om inget har ändrats från tidigare år så inkluderar Swiss First class stolarna i business class på dessa linjer.
 

palmen

Moderator
Så är det. Men om inget har ändrats från tidigare år så inkluderar Swiss First class stolarna i business class på dessa linjer.
Källa på att man kan seata sig i First kabinen när man bokat business och flyger 777 inom Europa med Swiss?
Jag vr rätt säker på att man inte använde dessa stolar (om det nu inte bokas helt fullt och de måste användas), har dock svårt att se hur man ska kunna välja dessa platser om man inte är HON eller liknande om de nu skulle användas.
 

Senator

Moderator
Källa på att man kan seata sig i First kabinen när man bokat business och flyger 777 inom Europa med Swiss?
Jag vr rätt säker på att man inte använde dessa stolar (om det nu inte bokas helt fullt och de måste användas), har dock svårt att se hur man ska kunna välja dessa platser om man inte är HON eller liknande om de nu skulle användas.

Jag kollade Swiss.com rutten ZRH-GVA inloggat som Senator

swiss.JPG


Svaret är att First Class är inte tillgänglig
 
Hur är Swiss på att efterleva måtten på handbagage? Jag har en konferensposter (rullad i ett hårt rör), mått ca 10x100 cm. Helt klart utanför måtten, men någon som vet hur det brukar gå? Sträckan är arn-zrh-bru t.o.r i business.

Utöver röret endast en mindre ryggsäck som handbagage.
 
Toppen