Svårt att komma i kontakt med Uber

Diskussion i 'Andre transportmidler' startet af agehall, 26 Maj 2017.

1. agehall

agehall Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det borde inte vara några problem alls tycker jag.

Jakob Österberg og Elias synes godt om dette.
  2. Tonton

Tonton Medlem

Jag brukar få svar inom några timmar efter inledd kontakt - Mestadels positiv respons. Förhoppningsvis ska du inte ha några problem :)

Elias synes godt om dette.
  3. Mycket nöjd med Ubers svar! Åtgärdat med återbetalningen samt "taken the appropriate steps with the driver"

agehall, Gus, Fritidsforskare og 3 andre synes godt om dette.
  4. Hachans

Hachans Medlem

Igår lärde jag mig den hårda vägen att om förare inte gillar att man ger dem dålig feedback, exempelvis när de kör trafikfarligt med kassa bilar utan säkerhetsbälten så rapporterar de en för att inte använda munskydd.

Uber kräver absolut inga bevis för att detta har skett utan sanktionerar passageraren direkt.

Detta är dessutom rejält svårt att bestrida eftersom det är klurigt att komma i kontakt med en människa på Uber.

Så bara en heads up till er!

igelkotten og GOTBound synes godt om dette.
  5. igelkotten

igelkotten Medlem

By:
    London
    Hur blev du sanktionerad? Avstängd?

6. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Men dom har inga krav på att man som passagerare måste ha munskydd. Jag åker med dom titt som tätt här i Sthlm.
    Vad bestod denna sanktionen utav?

jerixon synes godt om dette.
  7. Liknade hände mig i Split. En Uberförare avbokade en accepterad körning efter 10 sekunder av anledningen att jag inte bar munskydd. Bilen var 5 min bort så omöjligt att han skulle kunnat se mig. Och jag var väldigt noga med munskyddet under alla resor. Ändå blev jag blockad från att boka en ny resa innan jag tagit en bild med munskydd på och laddat upp i appen. Galet.

jerixon synes godt om dette.
  8. mha321

mha321 Medlem

De har väl det kravet i princip i hela världen utanför Sverige? Vad jag förstått även på ställen där man nu tagit bort det allmänna kravet så finns det väl kvar hos Uber, åtminstone på en del.

Karlssonskan og Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  9. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ahh tänkte inte så långt som att han kanske var utrikes. Sorry.

10. Hachans

Hachans Medlem

Nej, men jag måste numera ta en selfie som skickas till Uber innan jag får en bil varje gång, och hot om att nästa gång någon rapporterar mig så blir jag avstängd. För en som är så anal med masken som jag är så känns det sådär kul.

Det var utomlands, det glömde jag nämna, Mexiko närmare bestämt. Uber är väldigt strikta med masken här vilket jag helt klart köper, särskilt när semaforo står i rött som den gör nu på så många håll. Och självklart ska förare också känna sig säkra, men det blir konstigt när de som hämnd för dåligt omdöme rapporterar kunderna utan någon annan anledning än att de blev sura för ett dåligt omdöme.

Cristoffer Cedergren og Karlssonskan synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!